RUIF bloggen

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 28 juni 2013 20:51

Bara man läser vilka lag som ska spela mot varandra så såg jag att det skulle bli en bra och välspelad match.
Frösö IF hade jag innan säsongen till favoriter till att ta hem serien. Att säga Frösö IF varit en besvikelse så här långt är ingen överdrift.  Man har bl.a förlorat på hemmaplan mot Häggenås SK,  ett lag som man ska slå för att kunna vara med och utmana om topp-platserna. Efter studerat frösö ifs spelarprofiler så har jag fått fram lagets medelålder är 19,14 år vilket är betydligt högre än Remsle UIF har.  

Frösö IF interna skytteliga


Anna Rosenau och Elin Åberg är två hot som RUIF måste se upp för.
Både Anna och Elin är två tjejer som spelat för föreningen under många år.

Ruif då?
Jag trodde inför säsongen att man skulle kunna bli ett av topplagen.  Det som imponerar på mig
med Remsle UIF är några nyckelspelare borta så kliver bara några andra fram.  Det är ett starkt
Kollektiv som har tagit laget till där man är idag.  Starkt jobbat samtliga som spelat den här säsongen.

Förra matchen när man spelade på bortaplan mot Torpshammars IF, vilket på förhand förväntades bli
en tuff match vinner man med 3-0 trots att man saknade flertal ordinarie spelare Elin Tjällberg, Maija Östlund, Andra Hildbertzon och Camilla Edlund. Dessa spelare hade tillsammans gjort 13 mål den här säsongen.   


 
Om ni kollar inbördes statistik så talar det mesta för att vi kan förvänta oss en jämn tillställning.


Vi ses på Lövsta AC på söndag eller på våran live-rapportering på everysport.

När ni sitter framför datorn, mobilen eller surfplattan och är inloggad på matchen
var inte blyga ställ frågor.  Jag svarar alltid så gott jag kan och hinner.


Ps. Jag rekommenderar er att bli medlem på everysport och loggar in på matcher med Ruif.
Det jag alltid ber om efter matcherna är att ni ska rösta på spelarna,   det kan man endast göra om man är registrerad medlem.  Vi kommer när säsongen är över kora en vinnare för både Remsle UIF och Remsle UIF 2.
Blir roligare om det är flera som är inne efter matcherna och röstar.

Det kostar ingenting att bli medlem på everysport och eran första matchtröja på everysport är gratis.

Så när ni registrerar er missa då inte att välja Ruif-tröjan  ;)

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards