RUIF bloggen

Alla inlägg under april 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 30 april 2013 00:00

Andra RUIF-profilen i våran intervjuserie: Sussi Sundelin
                              
 
Namn: 
Sussi Sundelin
Postion: Målvakt
Moderklubb: Sollefteå GIF
Antal säsonger i A-laget:  7
Debuten i RUIFs a-lag:  1988
Spelade sin sista match i RUIF-tröjan: 1996


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela fotboll när jag var runt 11 år.


Hur såg din fotbollskarriär ut?

Jag började i kvartersen här i Sollefteå, sedan blev det Sollefteå GIF:s flicklag och därefter upp i damlaget. Där spelade jag fram tills man lade ner damverksamheten. Efter det spelade jag ett år i Multrå IK innan jag 1982 värvades till Långsele AIF. Långsele hade då tagit klivet upp i allsvenskan som bestod av fyra div 1 serier. Om jag kommer ihåg rätt blev det tyvärr bara en säsong i allsvenskan. I Långsele spelade jag fram till säsongen -88 då värvades jag till Ruif. Där gjorde jag min sista match februari 1996.


Under din karriär hade du någon mardrömmotståndare?
Härnösand.

 

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Jag höll inte på med några andra sporter utan det var bara fotboll som gällde.

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
Alla ledare jag har haft och alla jag har spelat med har betytt mycket för mig, för man är ju alltid ett lag som spelar. Jag har svårt att bara lyfta fram någon utan det får i så fall bli en hel bunt tränare: Stefan Skarin och Leif Hallin som jag hade i SGIF, "Pära" Hamren, Nisse Gidlund och B-O Mähler i Långsele också naturligtvis Roger Söderström och Tommy Ledin i Ruif. Alla har betytt mycket, på olika sätt. Sedan finns det också en hel del personer runtomkring lagen som också betytt en hel del förstås.

Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Jag har varit lagledarei Ruif till och med i fjol, först i dottern Linas flicklag i 5 år sedan i A-laget i 2 år. Jag är fortfarande engagerad i Ruif då jag nu för 3:e året sitter med i styrelsen.

Bästa medspelare du spelat med?
Det är svårt att välja ut den bäste spelaren man spelat med för det har varit så otroligt många duktiga spelare. Men två kanske sticker ut lite mer, och det det är från min tid i Långsele med Annika Näsmark och Camilla Andersson.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Jag passar på den frågan.

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?
Jag kommer ärligt talat inte ihåg några speciella fotbollsögonblick från när jag spelade. Däremot kommer jag ihåg allt roligt (och även dråpliga saker) jag har varit med om tillsammans med lagkamraterna. Ett dråpligt minne är när vi kom till match i Umeå en dag för tidigt, haha. Ett annat roligt minne är att vi jobbade jättemycket för att samla in pengar så att vi kunde åka utomlands på träningsläger varje vår. Det har gett otroliga minnen. Vi har varit i Portugal, Jugoslavien och på Cypern.


Av Remsle UIF Bloggen - 28 april 2013 10:40

Seriepremiär för Remsle UIF,  det slutade med komfortabel seger!
   

__________________________________________________________________________________
Så var säsongens seriepremiär match färdigspelad. En premiär är alltid speciella denna premiär var speciell
då det är en helt ny serie.  Där dom flesta lagen i serien aldrig spelat mot varandra.  Varken Brunflo eller Remsle UIF hade innnan matchen någon störrer koll på varandra. Så fort avsparken gjorts var det total speldominans för RUIF.
Det märktes tydligt klassskillnaden mellan lagen, det dröjde dock enda fram till matchminut 32 innan Remsle spräckte mål nollan efter mål av Elin Tjällberg.  RUIFs speldominans fortsatte efter målet, man fick dock inte någon utdelnign förren när Maija Östlund i matchminut 39 gjorde 2-0 målet.  Det blev också resultatet som var resultatet i halvlek.  2-0 ledningen var i underkant, det borde ha varit mycket större.


Andra halvlek 
RUIF fortsatte på spela på samma sätt som man gjorde under den första halvleken.  
2 minuter in på andra halvleken så klev Amanda Öhrling fram för slå en hörna,  en bra slagen hörna som gick direkt i mål - 3-0 och där kändes det som att matchen avgjordes.


Efter 3-0 målet så drog man inte ner på takten utan man fortsatte skapa ett flertal målchanser.
4-0 till Remsle - målet kom efter matchklockan tickat över till den 74 minuten, målskytt Johanna framspelad av Johanna (Norberg till Byström)


När Johanna Byström bröt sig igenom Brunflo försvaret 3 minuter efter 4-0 målet - hon blev nedriven, domaren tvekade aldrig utan pekade direkt på straffpunkten.


Kaptenen Amanda Öhrling - säkerheten själv från 11 meter klev fram för att slå straffen.
Mycket säkert satte Amanda straffen i Brunflo målvaktens vänstra hörn.   

Återstående tiden av matchen blev en transporsträcka mot 90 minuter.  RUIF kontrollerade matchen, dock så fick Brunflo ett tröstmål med sju minuter kvar av matchen.


Slutresultatet var ett mycket bra resultat för RUIF och det bästa premiär resultatet sedan man premiärslog Selånger med 8-1 2008.

Kommande omgång
Spelar man borta mot Själevads IK 2 på Skyttis IP, för alla RUIF-supportrar som inte kan följa matchen på plats så kommer den live-rapporteras.      


Av Remsle UIF Bloggen - 27 april 2013 02:36

    
Brunflo FK kvalificerade sig för den här nya serien div 2 mellersta norrland genom att man slutade

på en sjunde plats i fjolårets div 3 jämtland/härjedalen.  Platsen i serien fick man efter att flertal bättre rankade klubbar tackade nej till platsen i div 2 mellersta norrland. 


Brunflo FK spelar den här säsongen sin första säsong i div 2 någonsin.  Man kliver in i serien helt utan press då man av den s.k expertisen tippas bli sist i serien.  Under säsongens träningsmatcher man spelat så har man haft blandat resultat men man har bl.a besegrat Ope som spelade i samma serie som oss förra säsongen.


Man kommer till spel med en unga spelartrupp!


Remsle UIF

Har blandat och gett i säsongens träningsmatcher, man har bl.a spelat tuffa träningsmatcher mot div 1 motstånd
i Själevads IK och BIK SK där det blev förluster i båda matcherna dock så gjorde man en riktigt bra insats i matchen mot BIK SK där man enligt personer som var på plats (utan ha några band till någon av klubbarna) lika gärna hade kunnat slutat med en RUIF-seger.  När det var dags för DM-spel så vann man planenligt mot Höga Kusten FF med 3-0 i första matchen -  den andra matchen spelades mot Bollsta IK där blev det förlust med 0-1 efter en jämn tillställning. Med den förlusten innebar det att man inte kvalificerade sig för semi-final spel i DM - den plats togs mycket överraskande av Bollsta IK.  Efter DM-spelet så väntade en match i svenska-cupen där stod div 1 laget Spöland/Vännäs som motståndare.  Där räckte vi inte riktigt till och det blev en klar förlust!


Sista uppladdningen inför seriepremiären mt Brunflo FK gjorde Remsle UIF genom spela turneringen
Team Sportiau cup i Umeå.  I gruppspelet vann laget planenligt mot Västerbottens länslag med spelare födda 1997 med 2-0 och Hägglunds IoFK med 1-0.  Efter dessa två segrar väntade semifinal-spel mot div 3 laget från Västerbotten Flurkmarks IK - (Flurkmarks IK ett lag med en hel vetaraner) kunde vinna den matchen med 3-1,  RUIF hade ledningen med 1-0 efter första halvlek.   Efter den förlusten så väntade match om tredje plats: - även det avgjordes mot ett div3 lag från Västerbotten.  Denna gång var det Sandviks IK som stod som motståndare - denna gången så blev det en Remsle UIF seger med 3-1.  En tredje plats i Team Sportia cup var ett helt okej resultat då man inte hade som målsättning att vinna turneringen.  Först och främst var med turneringen för att få en bra genomkörare inför helgens seriepremiär och för att Sunkan skulle få testa olika konstellationer.


RUIF har inför denna seriepremiär två riktigt tunga avbräck: Målvakten Malin Bodin och backen Marija Pejic båda spelarna är skadade och inte tillgängliga till den här matchen.


Matchen kommer som alltid att live-rapporteras!


*


Nästa gång ni handlar på nätet gör då det via våran RUIF-shop som vi har via sponsorhuset.

Av Remsle UIF Bloggen - 25 april 2013 00:36

Det är många som spelat i Remsles röd/blåa tröja genom alla tider. 
Så nu söker vi dig som spelat i Remsle UIF genom åren.
skulle du vara intresserad av ett intervju kontakta då mig
- Mail: co_ruif-liverapportor@hotmail.se  - Facebook: Live-rapportör Christer

Allas karriärer i RUIF är lika intressanta att höra om - så fundera aldrig utan kontakta mig så vi kan göra en intervju med dig.

Alla intervjuer med fd RUIF-spelare kommer ske på dina villkor.
* Inga tidskrav när man senast ska vara klar finns.

Med det hoppas jag  fler ska vilja ställa upp på en intervju!

Av Remsle UIF Bloggen - 25 april 2013 00:00

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors

                               
När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera
framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfältare/ytterforward

under sin tid i Remsle UIF och med sina 79 mål är hon den  näst bästa målskytten i Remsles tröja genom tiderna. 
Antal säsonger i A-laget:  10
Debuten i A-laget:  2001


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag var 7 år och spelade i ett kvarterslag som hette Red Stars. Innan dess tränade jag mycket på egen hand och med storasyster Hanna.

Var du någonsin lagkapten?
Jag har inte varit det själv men jag har haft fördelen av att ha storasyster Hanna som lagkapten under större delen av min karriär och det är jag väldigt nöjd och glad för!

 

Hade du några favoritmotståndare?

Derbyn är ju alltid roliga eftersom man ofta känner många i motståndarlaget, man blir lite extra taggad. Annars i serien tycker jag att Team Hudik var roliga att möta för att dom oftast spelade bra fotboll som lett till bra och roliga matcher.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?
Svårt att säga, vet inte om det finns något lag som jag tycker är det värsta... I serien har ju alltid Östersund varit så överlägsen, så på så sätt har dom varit den svåraste motståndaren men det har samtidigt varit en rolig utmaning att möta dem.
Detsamma gällde ju när vi mötte Umeå IK i Svenska Cupen. Inte roligt att förlora med 16-0 (?) men en rolig utmaning att få möta dem då de hade några av världens bästa spelare.

Du kommer från en riktig idrottsfamilj där båda dina systrar också har spelat fotboll.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på
med några andra idrotter också?
Jag och mina systrar Hanna & Emma har alla 3 varit engagerade i fotbollen och i truppgymnastiken i Sollefteå under flera år. Jag har även testat på friidrott och längdskidåkning i förening och åkt en hel del slalom på fritiden när jag var yngre. Sen är jag väldigt hockeyintresserad, men jag har aldrig spelat själv.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Min pappa Conny Ribbefors såklart. Han har varit tränare för mig en stor del av min karriär och även ett stort stöd när han inte funnits där som tränare. Jag har även haft Peter Olsson som tränare och han har utvecklat mig mycket.
Alla medspelare genom åren har haft stor betydelse, men mina systrar Hanna och Emma har haft den största. Vi känner varandra utan och innan samt att vi har haft ett stöd av varandra hela tiden.


Vad har du för kontakt med fotbollen idag?

Jag fick barn i augusti 2012 så jag spelar inget själv just nu, men har funderingar på att leta upp något lag i Jönköping/Huskvarna där jag nu bor. Däremot följer jag RUIF och mycket internationell fotboll.

Bästa medspelare du spelat med?

Som jag sa ovan så har man stor fördel av att spela med sina systrar då vi känner varandra väldigt väl, men jag har också spelat/tränat med ett flertal andra väldigt duktiga spelare. T.ex Sara Sohlberg, Maria Wikstrans, Malin Bodin, Malin & Linda Söderholm, Linda Sjödin, Zandra Fjälkeby, Ulrika Block, Anna Lundberg, Sandra Westin, Cattis Söderqvist, Andrea Dahlqvist, Elin Timander, LiseLotte Tjernberg...

Bästa spelare du någonsin spelat mot?

Har mött Umeå IK när Marta m.fl spelade där. Jag måste nog säga att Umeå, som laget var då, är det bästa jag mött.

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan
Svenska Cupens matcher mot Umeå IK, 2008-2009
Andraplatsplaceringen i div 2, 2009
Hela säsongen 2005
- Vinst i div 3 med avacemang till div 2
- Vinst i skytteligan i div 3 (26 mål)
- Kvartsfinal i Svenska Cupen

Till sommaren finns det planer att åter dra igång en återvändarmatch där ett lag
bestående av f.d RUIF-spelare möter dagens Remsle UIF.  Skulle du vara intresserad?
Absolut och jag har möjlighet från 16/6 eller 22/6 - 2/7.


Övriga meriter
Har utöver att varit spelare i RUIF även varit:
- hjälptränare i RUIF:s F89, F91, F95 och F98.
- distriktsförbundskapten för ÅFF F95

Röster om Frida!


Sara Sohlberg beskriver hur Frida var som fotbollsspelare!

                           

Frida är en riktig lagspelare med ett stort RUIF-hjärta. Hon är väldigt fotbollskunnig och har
varit drivande både i laget och i föreningen. Som spelare hittade vi varandra alltid på planen.
Det är roligt och lätt att spela när man tänker på samma sätt. Jag slog djupledsbollar till henne och
hon inlägg och hörnor till mig. Förutom hennes spelsinne så har hon en vass inläggsfint och bra tillslag. Frida träffade för det mest mitt huvud när hon slog hörnor på första stolpen!


Rickard Aarseth - Fridas tränare säsongen 2010!
                        

Hur var Frida som spelare?
Ödmjuk, omtyckt och tystlåten.
Uppmärksam och lojal till det arbetssätt vi försökte jobba fram på träning och matcher.
Något vek i närkampsspelet men det kompencerade hon med en god speluppfattning och spelförståelse.


Fridas styrkor som fotbollsspelare?
Bra på att utmana och ta sig förbi sina motståndare. Bra tillslag och bra passningsspelare.


Frida Ribbefors statistik i RUIF-tröjan

 

* Notera Frida är näst bästa målskytt i Remsle UIF:s historia!


RUIF-bloggen önskar Frida ett jättegrattis på hennes födelsedag idag.

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2013 16:00

Jag kommer göra intervjuer med ett flertal RUIF-profiler som spelat många säsonger för klubben.
Så det kommer inom närmaste tiden dyka upp en ny intervju varje vecka.


Min dröm är att vi ska komma att ha en ny intervju varje vecka under hela säsongen.

F.r.o.m nästa vecka så börjar RUIF-profiler intervjuer dyka upp på bloggen. 
Vem är första profilen du intervjuat?  En ledtråd kan ni få - hon har gjort många mål i Remsle tröjan.
Hon har två systrar som även dom har spelat i Remsle UIF.  Har ni inte redan listat ut vem den första intervjun är så får ni se någon dag nästa vecka.


Så fortsätt läsa bloggen!

Av Remsle UIF Bloggen - 11 april 2013 21:22

Säsongen 2013 kommer det bli rekord mycket live-rapportering för våra lag Remsle UIF och Remsle UIF 2.
Nästan alla matcher hemma som borta-matcher kommer live-rapporteras via everysport.com

Nu hoppas jag det blir många RUIF-supportrar som loggar in på matcherna och följer mina live-rapporteringar.

Här nedan kan ni se schemat på matcher som är planerade för live-rapportera!


Lördag 13 April  2013 "Svenska-cupen"

14:00 Remsle UIF-Spöland/Vännäs
Söndag 14 April  2013
16:00 Remsle UIF 2-Långsele AIF
Lördag 27 April  2013

13:00 Remsle UIF-Brunflo FK
Torsdag 2 Maj  2013
19:00 Själevads IK 2-Remsle UIF
Söndag 5 Maj  2013
13:00 Remsle UIF 2-Arnäs
Tisdag 7 Maj  2013
18:00 Remsle UIF 2-Bollsta IK
Söndag 12 Maj  2013
13:00 Remsle UIF-Molidens IK
Söndag 19 Maj  2013
15:00 Ope-Remsle UIF
Lördag 25 Maj  2013
15:00 Remsle UIF-IFK Östersund
Söndag 26 Maj  2013
17:00 Remsle UIF 2-MG83
Torsdag 30 Maj  2013
19:00 KB65/Nätra/Sidensjö-Remsle UIF 2
Söndag 2 Juni  2013
14:00 Remsle UIF 2-Höga Kusten
Torsdag 6 Juni  2013
13:00 Remsle UIF-Härnösands SK
Söndag 9 Juni  2013
14:00 Häggenås SK-Remsle UIF
Måndag 10 Juni  2013
19:00 Remsle UIF 2-Härnösands SK 2
Söndag 16 Juni  2013
14:00 Remsle UIF-Långsele AIF
18:00 Remsle UIF 2-Hägglunds
Söndag 23 Juni  2013
17:00 Domsjö IF-Remsle UIF 2
Torsdag 27 Juni  2013
19:00 Gideälven-Remsle UIF 2
Lördag 29 Juni  2013
13:00 Frösö IF-Remsle UIF
Söndag 28 Juli  2013
17:00 Bollsta IK-Remsle UIF 2
Onsdag 31 Juli  2013
19:30 Remsle UIF-Frösö IF
Lördag 3 Augusti  2013
14:00 Remsle UIF-Torpshammar
Söndag 4 Augusti  2013
17:00 Arnäs IF-Remsle UIF 2
Onsdag 7 Augusti  2013
19:00 Långsele AIF-Remsle UIF
Söndag 11 Augusti  2013
17:00 MG83-Remsle UIF 2
Tisdag 13 Augusti  2013
19:00 Remsle UIF 2-Domsjö IF
Lördag 17 Augusti  2013
14:00 Remsle UIF-Häggenås SK
Söndag 18 Augusti  2013
17:00 Remsle UIF 2-KB65/Nätra/Sidensjö
Lördag 24 Augusti  2013
14:00 Härnösands SK-Remsle UIF
Lördag 25 Augusti  2013
17:00 Höga Kusten-Remsle UIF 2
Söndag 1 September  2013
15:00 Härnösands SK 2-Remsle UIF 2
Lördag 7 September  2013
14:00 IFK Östersund-Remsle UIF
Lördag 14 September  2013
13:00 Remsle UIF-Ope IF
Söndag 15 September  2013
15:00 Remsle UIF 2-Gideälven
Lördag 21 September  2013
15:00 Molidens IK-Remsle UIF
Lördag 28 September  2013
14:00 Remsle UIF-Själevads IK 2
Lördag 5 Oktober  2013
15:00 Brunflo FK-Remsle UIF

edit:  Det kommer alltså bli mer än dubbelt så många matcher som kommer live-rapporteras denna säsong i jämförelse med hur det var förra säsongen.

Av Remsle UIF Bloggen - 7 april 2013 20:06

Live-rapportering från svenska-cupen, damer omg 1 -  Remsle UIF-Spöland/Vännäs

På lördag kl.14.00 kan man säga RUIFs tävlingssäong drar igång på riktigt.   Då är det dags för laget att spela första omgången - svenska-cupen. Det är Spöland/Vännäs som kommer på besök på lördag till Nipvallens konstgräs.


Vilka är Spöland/Vännäs undrar säkert många.  Spöland/Vännäs är ett välorganiserat lag, där man har till dam-fotbollen sett ett ganska erfaret lag medelålder på truppen är 20,9år.

Spöland/Vännäs slutade förra säsongen femma i division 2 norra norrland, man har till större delar samma trupp som man hade under förra säsongen. Deras bästa målskytt från förra säsongen Frida Strandberg finns kvar i truppen.


Spöland/Vännäs är just nu inne i en tyngre träningsperiod,  man har spelat två träningsmatcher ni kan se resultaten nedan.

Umeå IK U19-Spöland/Vännäs 4-0
Umeå Södra-Spöäland/Vännäs 5-0


Så det är ganska svårt att sia om hur Spöland/Vännäs står i förhållande till vårat Remsle UIF.

Jag tror vi har chansen skrälla och slå ut Spöland/Vännäs med lite tur.


När man säger svenska cupen till en Remsle UIF supporter så kommer positiva minnen fram.
2008 gick vi enda fram till fjärde omgången där tog det slut när Umeå IK med ett helt världslag slog ut oss.
Det blev storförlust på planen men det blev ändå en riktigt folkfest då vi slog ett mäktig publikrekord med 720 åskådare.


2009 fick vi möta Umeå IK redan i den tredje omgången.


Så väl mött på Nipvallen på lördag kl.14.00


Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards