RUIF bloggen

Alla inlägg under juli 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 31 juli 2013 14:15

Jättekul intresset för årets återvändarmatch är stort.
Laget är stort sett komplett  16 av 20 platser är tagna.


Kan man spela på flera positioner så är det jättebra :)

Kan vi få en spelare till på varje position så är det ett jättebra resultat.

Även om det skulle vara fullt på den positionen som du spelar på så tveka inte att anmäla dig ändå.
För det kan ju bli spelare som av olika anledningar inte kan vara med.
Det är endast mittfältspositionen som har en gräns på hur många till som får plats i laget.

Är du intresserad vara med tveka inte anmäla dig till matchen.    Det är jättebra att ha en reservlista,
spelare som inte är med denna matchen men ändå är intresserad kommer ha första tjing till nästa års

match. (Det är våran stora förhoppning att detta ska bli lyckat) och att detta ska bli något återkommande varje sommar.

Av Remsle UIF Bloggen - 29 juli 2013 06:30

Ruif-profilen nr.17 i våran intervjuserie: Lena Modin!

  

Antal säsonger i RUIF: 10 säsonger
Debuten i RUIFs a-lag: 1992
Sista matchen i RUIFs a-lag: 2002


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela kvartersen med Gnuttarna i 4:e klass, så det kan man väl säga är rätt sent.

Berätta om din karriär.

Karriären började i -77 laget som förövrigt var ett mycket framgångsrikt lag. Vi hade många år med framgångar trots att vi många gånger fick gå förlorande ur matcherna mot Hägglunds som var de riktigt dominanta i vår årskull. Vi tog oss riktigt långt på Gothia Cup samt att vi -91 vann och -92 kom 2 i Stockholm Succer Cup. Så det har verkligen varit riktigt roliga år med -77 laget.

1992 gjorde jag min första match med Alaget då som 14 åring hemma på remslevallen, det var stort J Under den hösten hade jag oturen och bröt benet i en match på Forsmo IP och den säsongen var borta. Dryga veckan efter vann vi den efterlängtade DM-finalen på Mon i Junsele, det var bittert att inte få spela utan ”bara” uppleva det från sidan.

Säsongen efter var jag igång igen och spelade både med A och Ulag sedan för att sedan spela bara i Alaget.

Säsongen -97 blev ännu ett skadedrabbat år. I en viktig bortamatch med Ulaget slet jag av mitt korsband. Spelade kommande säsong med knäskydd innan det var dags för operation och rehabilitering, men jag kom tillbaka och spelade ytterligare några säsonger innan det var dags att lägga skorna på hyllan.

Har efter min spelarkarriär även varit med som hjälptränare till F87 (2003) och även som lagledare till Alaget (2010)

Hade du några favoritmotståndare?

Långsele och Bollsta var alltid speciella.

Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?

Värsta och värsta, hudik var alltid ett tufft lag att möta. Det var även mycket tuffa matcher i norr 2:an, med bla Luleå och Piteå.

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?

Nää jag höll även på med tennis och längdskidåkning.

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?


Det är många ledare som haft stor betydelse. I -77 laget var det Kenneth Bergström, Leif Söderholm och Sven-Erik ”Fille” Ohlsson. Under Alags tiden var det Roger Söderström, Tommy Ledin och Anders Thor.

12 Vad har du för kontakt med fotbollen idag? Har suttit i styrelsen till för någon månad sedan då jag valde att lämna min plats pga tidsbrist. Är tränare/lagledare i min sons kvarterslag samt vanlig förälder i min dotters.

Följer du dagens Remsle UIF någongting?
Jag försöker att hålla mig någolunda uppdaterad och är otroligt glad att facebook och live rapporteringen finns till.

Bästa medspelare du spelat med?
Ingen nämnt ingen glömd. Har spelat med otroligt många duktiga tjejer genom åren.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Kan inte nämna någon speciell..

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?

DM- finalen hemma mot Bollsta när vi var sååå nära att kunna ta hem det, men förlorade kampen på straffar. Det var surt!! 

Av Remsle UIF Bloggen - 22 juli 2013 18:14

                             
Stort grattis till Johanna Byström som blivit uttagen till F15-landslaget som ska sitt första läger för kullen födda 1998 på Bosön 5-8 augusti 2013.   Att Johanna är en supertalang det har vi som känner henne från Ruif vetat länge.
Yvonne Ekroth förbundskapten för F15 landslaget imponerades av Johanna under elitlägret i Halmstad där Johanna gjorde 3 mål i matchen mot Uppland.

Nu håller vi alla tummar vi har för att Johanna ska ta sig vidare från den 42 manna truppen som är uttagen tills när truppen för landskamperna mot Norge 15-17 september skall tas ut.  

Se även länk: http://svenskfotboll.se/arkiv/landslag/2013/07/ekroths-forsta-98-trupp/

Av Remsle UIF Bloggen - 22 juli 2013 11:11

Ruif-profilen nr.16 i våran intervjuserie: Emma Ribbefors!

    


Antal säsonger i RUIF: 3 säsonger
Debuten i RUIFs a-lag: 2007


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
6

 

Berätta om din karriär.

Började spela seriespel i Ruif som 11-åring i ett av de två F89-lagen som då fanns, där jag bland annat hade pappa Conny som tränare. När vi skulle börja spela 11-manna två år senare slogs de två lagen ihop till ett och vi spelade tillsammans tills vi var 15 år. Under sista året med 89-laget (2004) spelade jag även matcher med U-laget i div. 4 samt att jag gjorde några matcher med Ruifs 88-lag. Därefter tillhörde jag Ruifs utvecklingslag (som under denna period spelade i div. 3/4) fram till hösten 2007 då jag hade tagit ett stort kliv i min utveckling, vilket resulterade i en efterlängtad plats i a-lagstruppen. Fram tills dess hade jag endast gjort några få träningar och träningsmatcher med a-laget. Jag spelade min sista säsong i Ruif-tröjan 2010, efter den valde jag att lägga skorna på hyllan för att istället satsa på tränaruppdrag som jag hade blivit erbjuden från ÅFF och Ruif.

Mellan 2009-2010 var jag även hjälptränare för ett av Ruifs 95-lag, som jag bland annat fick äran att leda under Storsjöcupen 2009 och Gothia cup 2010. Säsongen 2011 var jag assisterade tränare i Ruifs andralag som då spelade i div. 4. Det kan även ha hänt att jag då var tvungen att hoppa in i en eller två matcher under den säsongen när det var brist på spelare...

Hade du några favoritmotståndare?
Långsele, det var alltid prestigefyllda matcher som var lite extra roliga att spela.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?

Frösön

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?

Truppgymnastik (även där var jag tränare i många år).

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Mina systrar Hanna och Frida har alltid betytt mycket för mig, både på och utanför planen. Vi har alltid stöttat och funnits för varandra vilket har varit en stor trygghet för mig.

Pappa Conny Ribbefors: Fick endast ha han som tränare i de yngre åren men trots detta har hans fotbollskompetens ändå satt sina spår genom alla mina år som fotbollsspelare och tränare. Hans närvaro och de kunskaper som han delat med sig av genom hela mitt

liv har för mig varit otroligt betydelsefulla och ovärderliga!

Conny Uppling: Utvecklades mycket som fotbollsspelare när jag hade Conny på fotbollsgymnasiet samt i Ruif, och det var när han blev tränare som jag fick en chans i a-lagstruppen.

Richard Aarseth: En mycket kompetent och engagerad fotbollstränare som jag hade under min sista säsong.

Peter Olsson: Hade aldrig Peter som tränare i Ruif men han har med sin fotbollskomptens inspirerat mycket mig i min roll som tränare.

Följer du dagens Remsle UIF någongting?
Ja, så gott jag kan!

Bästa medspelare du spelat med?
Frida Ribbefors, Hanna Ribbefors, Sara Sohlberg, Linda Sjödin, Charlotte Andersson för att nämna några.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Sofia Jakobsson (som flickspelare) och Frida Östberg

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?

När vi mötte Umeå IK i Svenska Cupen (2008 och 2009), Dalecarlia cup 2003 och Gothia cup 2004 med 89:orna.


 

Av Remsle UIF Bloggen - 16 juli 2013 07:40

Ruif-profilen nr.15 i våran intervjuserie: Anna Söderqvist!

                                        
Antal säsonger i A-laget:  ca 11
Debuten i A-laget:  1995-1996
Sista matchen i A-laget:  

Sista året jag spelade var kring 30 års strecket alltså för 4 år sedan, 2008-2009 nån gång.


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Började spela fotboll när jag var sex år gammal då kvartersfotbollen drog igång. Laget hette Raketerna och oj så roligt det var.


Berätta om din fotbollskarriär?

Jag började som sagt som de flesta andra med kvartersfotbollen och laget Raketerna. Sedan var det flickfotboll där jag spelade mycket både med 79:orna och 78:orna. Otroligt roliga år. Sedan har jag bara spelat i Ruif i alla år som jag varit hemma. Tränade faktiskt med Falun ett tag när jag bodde där men for hem på helger och spelade med Ruif. Avslutade min fotbollskarriär med Bjärtrå IF typ år 2009. Detta då jag har en kollega som spelade med Bjärtrå IF, vilket var enbart för skojs skull.

 

Hade du några favoritmotståndare?

Tror att Långsele får hamna både som favoritmotståndare och värsta motståndare faktiskt. Otroliga derbyn med både nervositet, glädje, spänning och fighter.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?
Samma som ovan.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på
med några andra idrotter också?

Jag höll på med ganska mycket olika idrotter under uppväxten. Det var inte så att jag satsade på fotbollen från första stund. Vi var mer en alpin familj egentligen och min satsning låg på slalomen under många år. Fotbollen höll jag på med på somrarna då slalomen hade barmarksträning. Vidare älskade jag alla sorters idrott och har nog varit med i allt från basket och innebandy för att vid ca 16 års ålder bara spela fotboll.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
Under åren har man ju hunnit haft några ledare men någon som var otroligt omtyckt och som hjälpte oss mycket redan på flicklagstiden var Kent i 78:a laget. Direkt när jag kom up i A- laget fanns Tommy Ledin som andretränare vilken har varit ett fantastiskt stöd och hjälp. Sedan har Peter Olsson som huvudtränare och Conny Ribbefors och Jocke Sjödin som medtränare varit fantastiska. De gjorde verkligen fotbollen rolig och utvecklande.

Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Tyvärr inte mycket just idag. Med en tvååring hemma har man inte hunnit vara så engagerad i fotbollen de senaste åren. Men när ens barn växer upp får man förhoppningsvis vara delaktig i deras idrottsintressen.


Följer du dagens Remsle UIF någonting?
Inte så mycket, se ovan. Men jag håller ändå lite koll på hur det går för dem givetvis i seriespel osv.


Bästa medspelare du spelat med?
Har under årens lopp haft äran att spela med många otroligt duktiga fotbollsspelare. Se på alla intervjuade bara =). Jag säger min syster Cattis dock som den bästa, vi känner varandra utantill och visste vart vi hade varandra. Och när vi under ett år hade Malin Söderholm, Sandra Brorsson, Cattis och jag på mitten hade vi otroligt roligt och bra gick det för oss.  Det var ju också givetvis ett privilegium att få spela med Hanna Ljungberg och Frida Östberg på Terrassen Cup för några år sedan.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Detta måste också vara de Umeå spelare vi mötte med Ruif. Hanna Ljungberg, Frida Östberg mm.

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan
Kan inte nämna något speciellt har så många fina minnen med Ruif och alla spelare.


Röster om Anna!

Peter Olsson  Annas tränare under flera säsonger! 
   

Anna var en underbar spelare och människa att ha i sitt lag. Alltid glad och trevlig, alltid träningsvillig och alltid en spelare som man fick ut mycket av under matcherna. En spelare som hade sin styrka i spelförståelsen, säker i positionsspelet, duktig att läsa av när det behövdes spelas enkelt och behålla bollen inom laget och en bra arbetskapacitet. Och det här med att vara bra i det enkla spelet är något som jag tycker är otroligt underskattat i dagens fotboll. Vi vill hela tiden se riviga spelare som gör spektakulära saker men som tränare tycker jag att det är viktigt med balans därför tycker jag att sådana spelare som Anna är oerhört viktiga för att laget ska nå framgångar. Anna var också en person som var oerhört viktig när det gällde att ta hand om nya unga spelare som flyttades upp i A-truppen. Med sin sociala kompetens och ledaregenskaper var det aldrig några problem. Det var också en spelare som jag som tränare använde mig av för att prata om speltaktiska saker med för att skapa mig en bild på hur man såg på saker utifrån spelarperspektiv. Nu höll jag helt på att glömma av din styrka i huvudspeletEmoji, jag vet att du tar det på rätt sätt.

 


Andrea "Dea" Dahlqvist - Annas lagkamrat under flera säsonger
                               
   
Anna är en grym person att ha som medspelare och även på sidan av planen. Som spelare är hon snabb
(långa kliv ;-), teknisk och pålitlig. I övrigt en snäll och ödmjuk person som alltid tänker på allas bästa.

Av Remsle UIF Bloggen - 12 juli 2013 09:41

Ruif-profilen nr.14 i våran intervjuserie: Malin Söderholm!

  
Antal säsonger i RUIF: 7
Debuten i RUIFs a-lag: 2000
Sista match RUIFs a-lag:
2006


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?

Började kvartesen när jag var 6 år.


Berätta om din fotbollskarriär?

Började i kvartesen när jag var 6 år och spelade i laget Mixarna och senare i laget Flingorna. Kommer ihåg att vi hade riktigt tuffa matcher mot Ulf Nybergs tjejer i kvartesen men minns jag rätt så vann Flingorna alla gånger =)!! Sedan blev det dags för flicklag och då spelade jag med Laif:s 81-lag och 80-lag. När jag var 13 år så började jag spela i U-laget och debuterade samma år i A-laget i LAIF. År 2000 så lämnade jag LAIF för RUIF för att prova något nytt och i RUIF blev jag kvar tills jag slutade med fotboll. När jag började i A-laget i LAIF så spelade jag yttermittfältare men blev senare innermittfältare istället. Har även spelat en del som forward men det var nog innermittfältare som passade mig bäst eller offensiv mittfältare som jag också spelade.


 

Hade du några favoritmotståndare?


Har ingen direkt favoritmotståndare men det var alltid roligt att spela mot lag i högre divisioner som i DM eller Svenska Cupen.


  

Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?

Kan inte komma på något lag som jag inte tyckte om att spela mot.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på
med några andra idrotter också?

Jag höll på med gymnastik under en kortare period men annars så var det fotboll som gällde.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Har haft många bra ledare men då jag hade min pappa (Ulf Söderholm) som tränare under en längre tid i A-laget både i LAIF och i RUIF så har han så klart haft en stor betydelse. Peter Olsson, Tommy Ledin och Conny Ribberfors är andra tränare/ledare som har betytt mycket.


Följer du dagens Remsle UIF någonting?

Hänger med en del hur RUIF ligger till i tabellen men har inte så bra koll på spelarna i dagens A-lag.


Bästa medspelare du spelat med?

Oj, har spelat med en massa duktiga medspelare. Svårt att bara nämna en.....Sandra Westin, Linda Söderholm, Ulrika Block, systrana Söderkvist, Elin Timander, Linda Sjödin och Dea Dahlqvist. Skulle kunna räkna upp hur många som helst!


Bästa spelare du någonsin spelat mot?

Det måste vara Helena Eriksson som spelade i Bollsta när de var som bäst.

 

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan

Kommer inte på något speciellt ögonblick men det var en otroligt rolig tid och vi var ett bra gäng som hade roligt både på och utanför planen.


 

Röster om Malin!


Peter Olsson - Hannas tränare under flera säsonger
                        
   

Malin Söderholm var jag med och att värva till Ruif från Långsele. Hon kom tillsammans med syrran Linda efter att Långsele åkt ur tvåan. Alltså en spelartyp som vi tyckte att vi saknade med bra teknik, fin speluppfattning och dribbler. Hon var en central offensiv mittfältare när hon kom men jag såg henne mer som en anfallare och jag ska berätta varför. Jag tyckte det var flera egenskaper som gjorde att jag ville använda henne som forward, hon hade kvaliteer att vara en uppspelspunkt i vårat anfallsspel, hon kunde snabbt göra sig rättvänd och med sin speluppfattning fördela bollar i djupled med precision, hon kunde utmana en mot en och även en mot två och en mot tre om det behövdes så att vi kom upp med laget och dessutom var hon duktig på huvudet och från den positionen var det närmare till boxen. Jag kommer aldrig att glömma en seriefinal mot lokalkonkurrenten Långsele på Remslevallen. Det är sista matchen på våren och vi ligger tre poäng före i tabellen. Läktaren är sprängfull och det är mer än 500 betalande åskådare. Vi startar matchen grymt bra och gör både 1,2 och 3-0 innan domaren visslar för halvtidsvila. I andra halvleks inledning gör Långsele 1-3 och skapar några fler bra lägen och vi är lite illa ute. Men i halvlekens mitt får vi en hörna och här kommer matchen att avgöras. Bollen slås in mot första ytan där Malin kommer inlöpande och skjuter in bollen med huvudet. Jag var faktiskt och genomförde en träning med hemvändarna i måndags och jag kan säga att Malin har kvar sina kvaliteer. Passningsfinten och skottfintens mästare.

Av Remsle UIF Bloggen - 10 juli 2013 14:45

Årets elitflickläget har startat-  Ångermanland har spelat 2 matcher
  
(Johanna gjorde 3 mål i segermatchen mot Uppland)

Blekinge 0-2
Uppland 3-1

Motståndare för morgondagens match är inte klart ännu.

Ruif-bloggen håller tummarna det ska gå bra för Ångermanland i den avslutande matchen

och förhoppningsvis får Johanna Byström göra fler mål.

Av Remsle UIF Bloggen - 6 juli 2013 22:15

Trettonde RUIF-profilen i våran intervjuserie: Linda Sjödin

    
Linda visade redan i tidigt ålder att hon var en extraordinär talang och en fantastisk dribbler.
En målskytt utan dess like var Linda under sina år i Ruif.   När Linda gjorde sitt 100e mål

Ruif-tröjan var hon endast 19år.   Hon är den spelare som gjort flest mål i Ruif-tröjan genom

alla tider.


Antal säsonger i RUIF: 7
Debuten i RUIF: 2002


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?

6 år i kvartersen med ”skärvsta blixtarna”


Berätta om din spelarkarriär!

Jag spelade med mitt F90 lag innan Peter Olsson tog upp mig som 12-åring i A-truppen. Jag tränade med Á-truppen men spelade från början med mitt flicklag. 2003 mot Arnäs på grus nere på nipvallen gjorde jag min första match med A-laget och gjorde då ett mål.

Efter det fortsatte min karriär med A-laget. Jag utvecklades som spelare och person för varje träning, såg alltid upp till dem äldre. Jag spelade för det ofta forward men kunde även spela mittfältare.

2010 gick flyttlasset till Sundsvall för spel i Div 1 med SDFF. Dem hade som mål att nå damallsvenskan 2013. Vi snubblade dock på mållinjen och gick istället upp till Elitettan som är ny inför 2013. I SDFF spelar jag innermittfältare och har en ganska fri roll att röra mig på. Jag fick också fötroendet att vara kapten inför denna säsong. Härlig utmaning och det är något att ha med sig i ryggsäcken. I SDFF tränar vi 4 fotbollspass och ett styrkepass i veckan och spelar match stort sett varje helg. Långa resor i år (malmö längsta), men roligt att möta nya lag efter 2 år i Norra Div 1.


Hade du några favoritmotståndare?

Laif har alltid varit favorit match. Det blev riktigt ”krigar” matcher då. Äkta hatkärlek när vi möttes. Jag tycker att derbyn är hetaste matcherna och dem roligaste.


Jag antar att det också finns/fanns något lag som var värsta motståndare?

AIK damfotboll. Har aldrig varit med om ett damlag som spelar så ful och brutal fotboll. Jätte tråkigt på den nivå som vi spelar på.

Om jag ska ta när jag spelade i Remsle så skulle jag säga domsjö. Spelar också mer fysikst på kropp än fotboll.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?

Det var där passionen fanns mest och ju mer jag utvecklades inom fotbollen så blev det roligare. Men jag provade på bandy, gymnastik och friidrott


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Peder Tarberg / Jocke Sjödin F90-laget:

Även om jag hade pappa som ledare gjorde han aldrig skillnad på mig och dem andra tjejerna. Pappa har varit ett stöd hela min karriär, än idag. Han vet vad jag behöver höra i rätt tillfälle.

Peder har alltid stöttat mig och gör det än idag. Peder och pappa spred mkt glädje i vårat F90-lag.

Peter Olsson a-laget:

Peter såg potential i mig tidigt. Peter ville utveckla mig och har trott på mig. Än idag följer Peter mig i SDFF.


Conny och Jeanette, A-laget;

Dem tog mig till en helt ny nivå och det är jag glad över att jag hade med mig första året i SDFF, att jag hade den fysiska och mentala träningen innan den hårda försäsongen i Sundsvall.

Conny stöttar mig också idag och han fick efter blod, svett och tårar fram det bästa i mig.

Fredrik och Patrick mina nuvarande tränare är jätte bra. Dem skolade om mig till innermittfältare och jag trivs jätte bra där. Dem får ut det bästa i mig.

Följer du dagens upplaga av Ruif någonting?
Jag försöker men jag kan bli mycket bättre med det.

 

Bästa medspelare du spelat med?

Oj, det är så många.

Hanna o Frida Ribbefors,Sara Solberg, Elin Timander, Anna Söderqvist, Sandra Westin/brorson, Petra Lindblom,(sdff) Julia Bhy(Sdff) säkert glömt någon med jag skulle kunna skiva hur många som helst. Saknar många spelare idag och brukar blicka tillbaka när vi hade det som bäst i Remsle   
  

Bästa spelare du någonsin spelat mot?

Jag har mött Marta 4 gånger och hon imponerar varje gång på mig.


Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?

När jag gjorde mitt 100:e mål i min 100:e match.



Röster om Linda


Frida Ribbefors lagkamrat med Linda under flera säsonger!
                                  

Linda har utvecklats till en klasspelare! Hon har alltid varit snabb och haft ett målsinne utöver det vanliga. Hon har även goda egenskaper som spelförståelse/speluppfattning, är orädd, stark och en duktig passningsspelare.
Det har varit en ära att få spela med Linda så pass länge och sett hur mycket hon har utvecklats under dessa år. Jag önskar henne lycka till och hoppas att någon gång i framtiden få se henne i allsvenskan för så pass duktig är hon!



Peter Olsson  Lindas tränare under flera säsonger! 
   

Linda Sjödin är tillsammans med Liselott Tjernberg den största talang jag haft i träning. En spelare som hade allt och jag kommer aldrig att glömma första gången jag såg henne. Jag befann mig i kubenhallen i Långsele för att som ledare för Nipanskolans åk. 6 spela en fiveaside turnering i fotboll. Då fick jag se något som förundrade mig. Då jag kommer in i hallen spelas det match mellan Rödstaskolan och Långseleskolans tjejer och det är en spelare som utmärker sig direkt. Det är nämligen så att varje gång hon får bollen dribblar hon förbi några motståndare och gör mål och det är inte vilka mål som helst utan det är avslut med precision och bollarna sitter invid stolpen hela tiden. Och så rullar det på match efter match. Jag blev så imponerad att jag kände mig tvungen att kolla upp detta närmare. Jag frågade en förälder i publiken, som jag kände igen men inte kom ihåg vilken, vem det var jag hade blivit så imponerad av. Det visade sig att det var Jocke Sjödins dotter och det gjorde mig ännu mer förvånad, var kom talangen ifrån? Men efter att ha funderat på det en kort stund så kom jag ju på att det måste vara från mamma Anna-Karin. Jag ringde iallafall till Jocke och sa att jag tyckte att Linda skulle upp och träna med A-laget och så blev det. Hon debuterade som 12 åring i en DM match mot Arnäs och gjorde mål. Numera spelar hon sin fotboll i SDFF  i Elitettan där hon är lagkapten.
      

Linda Sjödins spelarstatistik 
                      

    
Linda under poängjakten 2009 för sin klass Barn och Fritid.
Självklart med en fotboll!  =)


2008 var en säsong där det gick riktigt bra för Linda,    men sina 24 mål var hon sveriges bästa målskytt
av förbundsserierna.  Eftersom div 2 var lägsta förbundsserien så räknas målen lägre än vad skytteligavinnaren i damallsvenskan Manon Melis mål gjorde. Det blev ingen guldsko för Linda den säsongen!

Linda lämnade som sagt Ruif för SDFF i landets näst högsta serie 2010.   Det har gått riktigt för Linda och hon är inne på sin fjärde säsong för klubben -  sin första som lagkapten.  

(SDFF placeringar med Linda i laget)
2010:  (3) Norrettan
2011:  (2) Norrettan  
2012   (3) Norrettan

2011 var drömmen om Dam-allsvenskan endast 4 poäng bort för SDFF. Egentligen bara tre poäng men AIK som då tog uppflyttningsplatsen hade så pass mycket fler plus mål att det kan sägas som 4 poäng.

2012:  säsongen då Linda blev mittfältare på heltid,  hon blev också framröstad av Sundsvall dagbladet till bästa SDFF spelare säsongen 2012.


Jag hoppas verkligen att Linda får spela i damallsvenskan en dag.   Med den talangen som Linda besitter så är ingenting omöjligt. 

Vi i Ruif önskar Linda all lycka i sin fortsätta karriär och vi hoppas du en dag kommer tillbaka
och spelar med Ruif. Men först hoppas vi att vi ska få se dig i damallsvenskan  - så bra är faktiskt Linda. 


__________________________________________________________________________________________
Sundsvall DFF-Älta IF      2013-07-06
Inför denna intervjun så bestämde jag mig för åka och kolla på Linda Sjödin i Sundsvall DFFs tröja.
Detta var första gången som jag såg Linda Sjödin i en tröja som inte var en Ruif-tröja.
Men oj oj vad Linda har växt som spelare, hon var ju redan en riktigt duktig spelare när hon gick till SDFF.
Nu är Linda inne på sin fjärde säsong i SDFF - hon är numera lagets lagkapten.  I mina ögon är Linda Sjödin länets mest kompletta fotbollsspelare.  I matchen mot Älta gjorde hon det mesta på planen förrutom ett mål,  hon var dock nära hamna i målprotokollet vid ett flertal gånger. 

Lagmässigt borde SDFF vunnit hemma matchen mot Älta och man hade ju matchen i sin hand och efterlängdad seger kändes ju verkligen som att den var på gång -  men Älta ville annat och kvitterade matchen till 2-2 när matchklockan stod på 94.   Strax efter målet så blåste domaren av matchen,  ett oerhört tungt poängtapp för SDFF.

Nu väntar nästan 1 månads uppehåll innan det blir omstart av serien igen.

Bildspel från matchen mot Älta
  

  

  

  

 
Ett bra inkast!

  

 



  

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Skapa flashcards