RUIF bloggen

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 17 juni 2013 03:15

Nionde RUIF-profilen i våran intervjuserie: Hanna Ribbefors

                                    
Antal säsonger i A-laget:  11½
Debuten i A-laget:  1998
Sista matchen i A-laget:  2010


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag var 6år

Var du någonsin lagkapten?
Ja

Berätta om din fotbollskarriär?
Jag har haft turen att vara skadefri så det har blivit ganska många matcher i Ruif-tröjan. När jag kom upp i A-laget var jag 16 år och omgavs av många bra spelare med mycket rutin. Det gjorde att jag utvecklades ganska mycket de närmaste två åren och tog rätt tidigt en startplats. Efter det rullade det bara på. Fotbollen var fantastiskt rolig och en stor del av mitt liv kretsade kring detta, ända fram till 2006 när jag blev sjuk i giftstruma. Efter det började kroppen göra motstånd och det blev då heller inte lika roligt. 2009 fick jag mitt första barn men jag lyckades göra en comeback tills det var dags för nästa barn som kom 2011.

Hade du några favoritmotståndare?

Svårt att säga men Hudiksvall bjöd alltid på ett roligt spel.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?
Jag har nog inget sånt lag.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på
med några andra idrotter också?
Truppgymnastik.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Pappa (Conny Ribbefors), Peter Olsson, Stefan Wikström (året jag tränade med Sund)

Vad har du för kontakt med fotbollen idag?

Jag har suttit med i Ruifs styrelse till två år sedan. Efter det satt jag som utbildningsansvarig men har just nu inget uppdrag inom fotbollen.

Följer du dagens Remsle UIF någonting?
Ja, jag försöker så gott jag kan.

Bästa medspelare du spelat med?

Sara Solberg, Maria Wikstrand, Sandra Brorson (Westin), Malin och Linda Söderholm, Anna och Cattis Söderqvist, Frida Ribbefors, Lotta Söderström, Elin Timander, Dea Dahlqvist, Lotta Nordström, Linda Sjödin med flera.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?

Marta

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan
Det finns otroligt många roliga minnen men hela säsongen 2000 var väldigt rolig när vi vann div 3. Även säsongen som följde var mycket rolig trots att vi åkte ut. 

Röster om Hanna!


Elin Timander - lagkamrat med Hanna under flera säsonger

Hanna är en slitvarg utan dess like. Finns inte många som slår henne i löpning. Snabb, uthållig och en otrolig känsla för spelet. En lagspelare som tillfört mycket, Hanna hade alltid en väldigt hög lägstanivå – stabil i alla lägen.
 

Peter Olsson - Hannas tränare under flera säsonger
                        
  
Hanna Ribbefors är en spelare och människa som jag är övertygad om att alla tränare skulle vilja ha i sitt lag och jag har haft förmånen att ha det. En spelare som hade sina styrkor i spelförståelsen och speluppfattningen. Bra att läsa spelet och ligga rätt i banan men också bra att hitta rätt alternativ i uppspelsfasen och lösa situationer allteftersom de uppkomm. Men det är ändock människan Hanna och hennes ledaregenskaper som jag skulle vilja lyfta fram. Oerhört lojal spelare som alltid såg laget före jaget, en spelare som alla andra hade en god relation till och som uppskattades av alla. En person som tog hand om alla och som alla kunde vända sig till om de hade funderingar. En spelare som med sin inställning till träning och match visade de andra hur det skulle gå till. Alltid väl förberedd. Intresserad av det taktiska och var den spelare som först hakade på när jag ville gå över från spel med libero till spel med rak backlinje och det gjorde det naturligtvis lättare för mig att genomföra det. Det har varit en ära Hanna!

* Lördag den 20 juli har ni chansen se Hanna på fotbollsplanen igen.  Då hon ska spela i återvändarlaget som ska möta Remsle UIF.

Hanna Ribbefors är den spelare som har spelat flest matcher i Ruif-tröjan genom alla tider.

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards