RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 1 april 2018

Intervjuserien FD RUIF-spelare: Frida Ribberfors del 1

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors             
                 

När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfältare/ytterforward

under sin tid i Remsle UIF.  Hon gjorde hela 79 mål under sin tid i RUIF,  med det är näst bästa målskytt i Remsle UIF tröjan genom tiderna.

Namn:  Frida Ribbefors Postion: Yttermittfältare Antal säsonger i a-laget:  10 Debuten i a-laget:  2001


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll? 7 år i ett kvarterslag som hette Red stars. Innan dess tränade jag mycket på egen hand och med storasyster Hanna.


Var du någonsin lagkapten?

Har ej varit det själv men har haft fördelen av att ha storasyster Hanna som lagkapten under större delen av min karriär och det är jag väldigt nöjd och glad för!

Under alla din år i Remsle UIF hade du några favoritmotståndare?

Derbyn är ju alltid roligt eftersom man ofta känner många i motståndarlaget, man blir lite extra taggad. Annars i serien tycker jag att Team Hudik varit roliga att möta för att dom oftast spelat bra fotboll som lett till bra och roliga matcher.

Jag antar det också fanns något lag som var värsta motståndare?
Svårt att säga, vet inte om det finns något lag som jag tycker är det värsta...I serien har ju alltid Östersund varit så överlägsen så på så sätt har dom varit den svåraste motståndaren men de har samtidigt varit en rolig utmaning att möta dem. Detsamma gällde ju när vi mötte Umeå IK i svenska cupen. Inte roligt att förlora med 16-0 (?) men en rolig utmaning att få möta då, några av världens bästa spelare.


Du kommer ju från en riktig idrottsfamilj där båda dina systrar också spelade fotboll.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Jag och mina systrar Hanna & Emma har alla 3 varit engagerad i fotbollen och i truppgymnastiken i Sollefteå i flera år. Jag har även testat på friidrott och längdskidåkning i förening och åkt en hel del slalom med på fritiden när jag var yngre. Sen är jag väldigt hockeyintresserad men har aldrig spelat själv.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
Min pappa, Conny Ribbefors såklart som varit tränare för mig en stor del av min karriär samt ett stort stöd när han inte funnits där som tränare. Jag har även haft Peter Olsson mycket och han har utvecklat mig mycket. Alla medspelare genom åren har betytt mycket men mina systrar Hanna och Emma har haft en väldigt stor betydelse. Man känner varandra utan och innan samt att man har ett stöd av varandra hela tiden.


Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Jag fick barn i augusti 2012 så jag spelar inget själv just nu men har funderingar på att leta upp något lag i Jönköping/Huskvarna där jag nu bor. Däremot följer jag RUIF och mycket internationell fotboll.


Bästa medspelare du spelat med?
Som jag sa ovan så har man stor fördel av att spela med sina systrar då man känner varandra väldigt väl, men jag har också spelat/tränat med ett flertal andra väldigt duktiga spelare. Tex. Sara Sohlberg, Maria Wikstrans, Malin Bodin, Malin & Linda Söderholm, Linda Sjödin, Zandra Fjälkeby, Ulrika Block, Anna Lundberg, Sandra Westin, Cattis Söderqvist, Andrea Dahlqvist, Elin Timander, LiseLotte Tjernberg...


Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Har mött Umeå IK när Marta mfl spelade där så måste nog säga att Umeå som lag då var det bästa jag mött.


Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan
Svenska cupenmatchen mot Umeå IK 2009 Andraplatsplaceringen i div 2 2009 Hela säsongen 2005 - Vinst i div 3 med avansemang till div 2 - vinst i skytteligan i div 3 (26 mål) - kvartsfinal i svenska cupen


Till sommaren finns det planer åter dra igång en ådervändarmatch där ett lag bestående av FD RUIF-spelare möter dagens Remsle UIF.  Skulle du vara intresserad?
Absolut och jag har möjlighet från 16/6 eller 22/6 - 2/7.


Övriga meriter
Har utöver att varit spelare i RUIF även varit:
- hjälptränare i RUIF:s F89, F91, F95 och F98.
- distriktsförbundskapten för ÅFF F95


Vi tackar Frida Ribbefors för att vi fick göra denna intervjun och
vi önskar henne all lycka i sin framtid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:05


                  För tredje året i rad beger vi oss återigen till Umeå för att spela Team Sportia Cup.En bra uppladdning inför kommande säsong som startar veckorna efter cupen.2013 slutade vi trea2014 slutade vi tvåa2015?Vi åker till Umeå tillsamma...

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards