RUIF bloggen

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 19 juni 2013 13:45

Tionde RUIF-profilen i våran intervjuserie: Lena Wernblom

 

           
Antal säsonger i RUIF: 8 säsonger
Debuten i RUIFs a-lag: 1984
Sista match RUIFs a-lag:
1995



Intervjun


Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela fotboll i kvartersen vid 8-9 års ålder och med Ruif när jag var 12 år.


Berätta om din spelarkarriär!
Vi vann 3:an , tror att det var 1984 eller 1985. Vi spelade i 2:an ett år men åkte ur och fick åter spela i 3:an, men det var bara för ett år för vi vann och sedan så var vi ett stabilt div 2 lag under många år. Det blev många långa resor när vi spelade i norra med lag från Luleå, Kalix och Piteå.

  Jag kommer ihåg helgen när vi åkte buss torsdagkväll till Gällivare för match mot dem på  lördag och sedan spelade vi mot Kiruna på söndag och därefter buss hem med två förluster i bagaget. Då var det rätt tyst i bussen. Umeå-  och Skellefteåresorna kändes som nära.

   Vet att jag höll nollan i rätt många matchminuter och jag var nära något rekord enligt tidningen" Nya Norrland". Jag kommer inte ihåg hur många minuter det var och när de hade publicerat det där repotaget i tidningen inför nästa match så släppte jag naturligvis in ett mål. Tror att det var mot i en match mot Själevad. 


Hade du några favoritmotståndare?
Ja, Sidensjö, Själevad och Frösön


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?
Härnösand

 

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Innan jag började med fotboll så simtränade jag. När jag började med fotboll fortsatte jag även med simningen och körde dubbelt.  


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Tommy Ledin och Roger Söderström

Följer du dagens Remsle UIF någonting?
Ja, jag var lagledare när -94orna började och efter att de kom upp i U-laget så har jag varit lagledare där t.o.m ifjol. Nu har jag två döttrar som spelar i A-  och U-truppen.


Bästa medspelare du spelat med?
Bibbi Falk och Ulla Sandenér.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Ulla-Karin Thelin var målvakt i Älandsbro sedan vet jag inte. Jag hade dålig koll på vilka vi mötte.


Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?
Alla utlandsläger vi for på är ju speciella och när vi vann trean är också något speciellt.

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards