RUIF bloggen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 26 augusti 2013 21:30

Tack för underhållningen Remsle UIF 2!
Ska fatta mig kort:   Söndag den 25 augusti så spelade Höga Kusten-Remsle UIF 2 - matchen spelades i Mjällom på Nordvallens IP.

Mina främst minnen från matchen.
Av alla segrar Remsle UIF 2 tagit den här säsongen så rankar jag dubbelsegrarna mot Höga Kusten högst. 
Segern i Mjällom kan endast beskrivas med fullständig lycka.

Det negativa minnet var från en som arbeta för Höga Kusten och kom och skulle ta betalt av Ruifs lagledare/live-rapportör.  Som live-rapportör för 3 olika föreningar har jag varit på väldigt många platser och arenor och vid dom flesta av platserna så har dom ofta kommit fram till mig och berättat vad kul dom tyckte det var med en person som ville göra det där jobbet. När jag live-rapporterar så gör jag ju inte det enbart för min egna förening utan jag gör det för göra en bra live-rapportering.  Okej jag kanske skriver lite mer om mitt egna lag men jag försöker alltid göra en rättvis live-rapportering.  Jag kanske är hård men jag hoppas verkligen jag ska slippa komma till Höga Kustens arenor igen för att live-rapportera.

Tack tack tack samtliga spelare som varit med och slagit Höga Kusten denna säsongen!

Sara Sohlberg, Johanna Byström, Andrea Hildebertzon, Kajsa Stina Näsholm, Josefine Näsholm, Frida Karlsson, Matilda Byström, Josefin Lindberg, Alexandra Strömqvist, Emma Wagman, Karolina Abrahamsson, Emma Laaksonen, Jennie Näsholm, Karin Österberg, Mia Riis, Josefine Gustafsson, Marija Pejic, Malin Bodin och Johanna Norberg.

Det är verkligen spridda skurar men dom flesta uppskattar verkligen det som jag håller på med.

Av Remsle UIF Bloggen - 21 augusti 2013 18:04

                                                 
                                               Grattis Lina!
Onsdag den 21 augusti kommer kanske bli ett unikt datum då Lina Sundelin med flera flera säsonger i Ruifs organisation kan komma få göra debut i dam-allsvenskan med Tyresö FF.  Lina är med TFFs trupp som rest till Örebro för att spela match mot KIF Örebro.  Nu håller alla vi Ruifare tummarna för att Lina ska få göra sin efterlängtade debut i a-lagsammanhang.

Matchen:  KIF Örebro-Tyresö FF direktsänd i   



Notis
Det blev tyvärr inget inhopp för Lina idag,  men det lovar gott för framtiden och Lina kommer mycket säkert få fler chanser.  Vi håller våra tummar att Lina skall få debutera i Tyresö FF under höstsäsongen.

Vi vet att konkurensen är stenhård i Tyresö FF - Lina har talangen.  Frågan är inte om Lina ska få debutera i Tyresö FFs a-lag utan när hon ska få debutera. 

Av Remsle UIF Bloggen - 17 augusti 2013 23:50

Säsongen 2013  - Remsle UIF 2


* Flest mål i en match: 
Johanna Byström gjorde 3 mål i matchen när Ruif slog MG83 med 5-1.


* Flest seriematcher
den här säsongen har Fanny Karlsson gjort 11 av 13 möjliga

* Josefine Näsholm och Alexandra Strömkvist är dom som varit med och tagit flest segrar = 8st.


Spelare som varit på plan när laget tagit poäng.
1 Alexandra Strömkvist 23 poäng (10)
1 Josefine Näsholm   22 poäng  (10)
2 Fanny Karlsson    20 poäng  (11)
3 Matilda Bylund  19 poäng  (9)
3 Emma Wagman    19 poäng  (10)
Antal spelade matcher inom (parantes)

Det är tre spelare som fortfarande inte varit med om att förlora denna säsong.
Sara Sohlberg 2 matcher
Johanna Abrahamsson 1 match
Maja Berglund 1 match

Interna skytteligan

  
Varningsligan
 

Av Remsle UIF Bloggen - 17 augusti 2013 23:48

Div 3 Ångermanland
(Har även den här säsongen gått igenom en unik statistik)

Jag har gått igenom alla resultat i serien div 2 mellersta norrland. För att denna information ska bli så tydlig som möjligt så ska jag berätta precis hur denna statistik tagits fram.
Kort info vad jag har gjort, resultat i matcherna första halvlek och andra halvlek har jag räknat som två olika matcher. För att på så sätt få fram tabellerna för första halvlek och en tabell för andra halvlek. Kan va lite kul se hur bra man är i halvlekarna.

Ni får resultaten nedan
 

Av Remsle UIF Bloggen - 17 augusti 2013 23:46

Div 3 Ångermanland
(Här även den här säsongen gått igenom en unik statistik)

Notera det är två olika tabeller, en för resultat från första halvlek och en för resultat i andra halvlek.

Så varje halvlek räknas som en match, på så sätt får vi fram lite kul fakta. Där vi kan se vilken halvlek som man är starkast respektive svagast.

 

Av Remsle UIF Bloggen - 15 augusti 2013 19:38

Säsongen 2013  - Remsle UIF

* Vid nio matcher den här säsongen har Ruif haft ledning i halvlek - 8 av desa matcher har man stått som vinnare när matchen blåsts av.

* Flest mål i en match: 
Camilla Edlund gjorde 4 mål i matchen när Ruif slog IFK Östersund med 6-1.
Johanna Byström gjorde 4 mål i matchen när Ruif slog Häggenås SK med 5-0.

* Josefin Gustafsson är ensam om att ha spelat samtliga 13 matcher som Ruif spelat denna säsong.

* Josefin Gustafsson och Amanda Öhrling är dom spelarna som varit med och tagit flest segrar 9st.
8 segrar har en trio:  Johanna Abrahamsson, Sofia Wikner och Johanna Byström.

Spelare som varit på plan när laget tagit poäng.
1 Amanda Öhrling 28 poäng   (13)
1 Josefine Gustafsson 28 poäng (14)
2 Johanna Abrahamsson 25 poäng (13)
2 Johanna Byström 25 poäng (11)
2 Sofia Wikner 25 poäng  (13)
Antal spelade matcher inom (parantes)

Det är två spelare som fortfarande inte varit med om att förlora denna säsong.
Olivia Moström 3 matcher
Karin Österberg 1 match

Interna skytteligan
    

Varningsligan
 

Fairplay ligan "Div 2 mellersta norrland
1 Frösö IF, Remsle UIF, Ope IF och Härnösands SK
* dessa lag har endast 2 gula denna säsong.

Av Remsle UIF Bloggen - 11 augusti 2013 12:40

Har här gjort en sammanställning över vilken tid som Ruif gjort sina mål så här långt in på säsongen.
För att få en rättvisare bild så har jag gjort två tabeller med olika tider.

Statistik säger inte allt självklart,  dock så kan den säga väldigt mycket.
 
Vad får man för svar av tabellerna?

Remsle UIF vilken halvlek görs flest mål?
Första halvlek:  13 mål
Andra halvlek:  19 mål

Av Remsle UIF Bloggen - 10 augusti 2013 23:24

Div 2 mellersta norrland
(Har även den här säsongen gått igenom en unik statistik)

Notera det är två olika tabeller, en för resultat från första halvlek och en för resultat i andra halvlek.

Så varje halvlek räknas som en match, på så sätt får vi fram lite kul fakta. Där vi kan se vilken halvlek som man är starkast respektive svagast.

 
Ps. bara räknat t.o.m omg 13



Unik statistik för div 3 Ångermanland kommer så småningom! :)

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards