RUIF bloggen

Alla inlägg under augusti 2012

Av Remsle UIF Bloggen - 14 augusti 2012 11:35

Två saker jag önskar ni gör när ni gått med på everysport.com
När ni loggat in på en matchen så röstar ni genom att klicka på rösta som ni ser enligt pilen.
Det går att rösta efter varje match och 24 timmar framåt.   Det blir båda roligare och mer rättvist
om det är flera som hjälper till att rösta fram årets spelare.

 

Sen tycker jag ni ska trycka Remsle UIF som favorit!
 

Nu hoppas jag många väljer gå med och följa följa klubben där.  Det kostar ingenting att vara med, det enda man behöver är att man får en kod via sms så man kan bekräfta att du är du.  Man behöver inte vara orolig för mobilnummer man anger kommer inte synas någonstans.

Av Remsle UIF Bloggen - 13 augusti 2012 22:30

Jag fortsätter att puscha för fler ska gå in på everysport.com och följa Remsle UIF.
Tycker alla ska gå in där och kolla, förhoppningsvis också blir medlem där så man kan följa och rösta på Remsle UIF.
Varför inte trycka Remsle UIF som favorit.


Fortsätter mer än gärna driva bloggen/live-rapportera från klubbens hemmamatcher även kommande säsonger.  Men då önskar jag lite mer engagemang där man visar lite mer intresse.   Är man medlem så kan man väl iaf logga in på klubbens matcher ibland iaf,  hade bara varit roligt om någon bryr sig över det jobb som jag faktiskt lägger ner på detta. Förstår att mitt sätt att jobba är någon helt nytt, någon som jobbar för damfotbollen ska få mer uppmärksamhet med Remsle UIF hör ju inte till vanligheten.  Antagligen är jag för mycket nytänkande. Som live-rapporteringen där är det ju tänkt i framtiden klubben ska kunna tjäna lite pengar på det.  Har massa nytänkande idéer hur man skulle starta för göra det intressant följa klubben,  men tyvärr så stannar alla mina förslag på vägen.   Kom ihåg jag gör inte allting som jag gör för min egen skull,  jag gör det för klubben, spelarna  och supportrarna.  Det är för eran skull jag lägger ner den tid som jag gör!

Lite mer information varför jag reagera som jag gjorde,  det är för vad skulle det vara för mening lägga ner en massa tid på göra bra klubbsidor på everysport.com med väl uppdatarad spelarstatistik från nu och senaste säsongerna om endast 2-3st från klubben följer detta?? jag hoppas verkligen fler kommer gå med på everysport och klicka klubben som favorit.


Så alla respons jag kan få i form av feedback skulle uppskattas väldigt mycket, som det är idag så vet jag ju absolut ingenting vad klubben, spelarna, ledarna och supportrarna som läser bloggen tycker.   Kanske jag lägger ner en massa tid på något som inget är så intresserade av att veta. 


Enklaste sättet ge mig något svar är skriva något i gästboken, kommentera inlägg eller maila till mig:
co_ruif-liverapportor@hotmail.se 


För att göra bloggen ännu mer intressant om ni nu trots allt skulle gilla bloggen.
Jag behöver få veta vad ni skulle önska fanns på bloggen.
Vad saknar ni på bloggen?
Kanske är det något på bloggen som ni tycker är bra, men kom ihåg bra kan alltid bli bättre.


Tycker alla som läser bloggen kan fundera över det.

Mer exempel vad man kan läsa på Remsle UIF sidor på everysport.com är spelarstatistik.   Där finns även statistik från spelares tidigaree säsonger. Varför inte kolla upp matchfakta från andra division 2 södra-norrland matcher?


Remsle UIF sidor på everysport.com

http://www.everysport.com/sport/fotboll/team/remsle-uif-ff/13727


Roligt fler har gått med efter mina önskemål. Hoppas ni som är medlem fortsätter att logga in på matcher.   Även om varit på matchen live så finns det ju mycket man kan vara med och påverka.  Dela ut poäng till dom spelarna som man tycker har varit bäst tycker jag är en viktig sak att göra.  En liten kul grej skulle ju varit om Remsle UIF hade fler som tryckt laget som favorit än Sollefteå GIF. Just nu leder Sollefteå GIF med 21 mot Remsle UIF som har 17st som klickat Remsle UIF som favoriter.  Ju fler som är med gör ju att det blir roligare för mig som live-rapporterar, ju fler som är med det sporrar ju bara mig göra det bättre. Fortsätt att ge mig feedback och förslag om bloggen. 

Sedan en annan sak,  kommer ta bort 1 och 2 som står på headern för jag har lovat börja skriva lite om övriga Remsle lag.  Eftersom jag omöjligt kommer hinna följa dessa övriga lag så är feedback från tränare för dessa lag viktigt för att detta ska fungera.   Det är lagen som spelar 11-manna fotboll som jag kommer fokusera på pga det tyvärr kan bli för mycket arbete.




Av Remsle UIF Bloggen - 13 augusti 2012 21:15

Det blir tyvärr ingen inför information idag på bloggen,  sen har jag tyvärr inte fått information om vilka som startar.
Så jag kan inte delge er någon sånn information heller idag.      Jag är bortrest,  men jag kommer hem till helgen då kommer jag skriva inför information inför Selånger matchen.


Det blev förlust i dagens bortamatch mot IFK Timrå med 1-3,   en tung förlust. Ska bli kul får veta om hur matchen var.

Av Remsle UIF Bloggen - 12 augusti 2012 21:16

Notera det är två olika tabeller, en för resultat från första halvlek och en för resultat i andra halvlek.

Så varje halvlek räknas som en match, på så sätt får vi fram lite kul fakta. Där vi kan se vilken halvlek som man är starkast respektive svagast.

 

Av Remsle UIF Bloggen - 12 augusti 2012 21:15

Jag har gått igenom alla resultat i serien div 2 södra norrland. För att denna information ska bli så tydlig som möjligt så ska jag berätta precis hur denna statistik tagits fram.
Kort info vad jag har gjort, resultat i matcherna första halvlek och andra halvlek har jag räknat som två olika matcher. För att på så sätt få fram tabellerna för första halvlek och en tabell för andra halvlek. Kan va lite kul se hur bra man är i halvlekarna. Ni får resultaten nedan


          

Av Remsle UIF Bloggen - 9 augusti 2012 19:24

 

Fortsätt och hjälp RUIF-bloggen rösta fram årets bästa spelare i Remsle UIF 2 lag!
Rösta gör man genom bli medlem på everysport.com vilket är gratis, sedan loggar du in på någon och Remsle UIF2s matcher. Det går endast från matchslut och 24 timmar framåt för varje match.

Av Remsle UIF Bloggen - 8 augusti 2012 21:56

 
Remsle UIF 2 tog revanch för poängtappet när lagen spelade på Bondsjö IP i början av juni.
BIK SK hade inte den bästa uppladdning för matchen.   Spelarbussen kom inåkande på Remsle kl.18:25 mycket försenade.   Alltså ingen ideal uppladdning för laget,  man kommer dessutom till spel med endast 1 avbytare. I den 16e minuten kom Josefine Näsholm ensam på vänsterkanten och kunde relativt enkelt placera in 1-0 för RUIF 2.  Restrerande del av första halvlek kontrollerade Remsle spelarna matchen,   dom få chanserna BIK SK 2 hade kunde Ruif-målvakten ganske enkelt plocka bort.  Förrutom i den 43 minuten när Karolina Abramsson går ut ur sitt mål för skjuta bort bollen för att undvika en målchans,  tyvärr så går skottet rakt på BIK SK 2 spelaren Tina Månsson som får bollen helt gratis dessutom med ett öppet mål,  vilken hon kunde sätta 1-1 enkelt.  1-1 blev alltså resultatet som stod sig när domaren blåste av för halvtid.  Andra halvlek fortsatte Remsle att kontrollera matchen och skapa flera chanser.  I den 70e minuten kunde Johanna Norberg sätta 2-1 målet efter hon blivit framspelad av Amanda Hägglund.  RUIFs skyttedrottning i Remsle UIF 2 skapade en hel del chanser,  i den 72a minuten kom hon mot sköt ett skot mot målet som BIKmålvakten Therese Ullsten blir tvungen styra till hörna.  Maria Riis slår RUIFhörnan en riktigt bra sådan dessutom för bollen dyker ner till Josefine Näsholm som kan sätta sitt andra mål i matchen och lagets tredje 3-1.   Matchen slutade 3-1 till Remsle men den hade lika gärna kunnat sluta 3-3,  då BIKs spelare Ida Hallin-Sjölander fick komma ensam mot målvakten, båda gångerna sköt hon strax över målet.  Nu väntar sju dagars vila för RUIF2 spelarna innan det är dags för spela mot Härnösands FF 2 onsdag den 15 augusti.


Tre bästa RUIF2spelarna
Josefine Näsholm
Johanna Norberg
Karolina Abrahamsson


Var många som var duktiga men det här var dom som jag tyckte var bäst ikväll.

Av Remsle UIF Bloggen - 7 augusti 2012 22:52

Då var det dags för returmötet mot BIK SK,    när lagen spelade på Bondsjö IP så slutade ju matchen helt lika 2-2. Får vi se en seger för RUIF på onsdag?  Matchbilden kommer troligen bli detsamma som det var då,  en jämn match.  Det är riktigt svårt sia om hur det kommer att gå då andra lagens lag är väldigt olika.   Kanske får vi se båda lagens spelare som var uttagna till elitlägret i Halmstad under slutet av juni, Lara-Li Löfvenius och Stina Nordlander för BIK SK eller Remsles Johanna Norberg och Elin Johansson.   Det blir hur som helst intressant vilka spelare dom olika lagen ställer upp med. 


Kommer live-rapportera från matchen,  hoppas jag får laguppställningarna så det inte blir några problem med rapporteringen iom man byter nummer inför nästan varje match.

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards