RUIF bloggen

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Remsle UIF Bloggen - 16 augusti 2012 11:36

Att undvika att titta i tabellen.


I en värld där man ständigt bombarderas med information via Tv, Internetsiter bloggar(!) facebook mm är det svårt att isolera sig från omvärlden. Just därför är det precis det som jag tycker att spelarna i RUIF borde göra.

Tränare Sundeqvist och Solberg förefaller ha en i undertecknas ögon sund inställning där man hellre än att prata resultat och tabelläge pratar prestation och spelarutveckling.

Om man stirrar sig blind på tabeller och statistik kan det lätt te sig som att man i Ruif´s fall har en näst in till omöjlig uppgift framför sig i att klara ett nytt kontrakt.

 Man har det i mitt tycke tuffaste spelschemat jämfört med konkurrenterna, man har den yngsta truppen på länge mm. Men just detta tror jag kan bli räddningen, att uppgiften är svår, att spelarna är unga, att man kommer att behöva ta poäng i några på papperet svåra matcher. Detta i kombination med tränarnas tänk kring prestation i stället för resultat tror jag faktiskt kan ge just det… resultat.

Nu kan man tycka att jag rört till det mer än lovligt men häng kvar så ska jag försöka att utveckla mig. Att man har en ung trupp ger 3 saker; dels är man hungriga efter framgång, dels är man mottagliga för tränarnas idéer på ett annat sätt. Dessutom tror jag att de har en vilja att vinna som är större än rädslan för att förlora. Man har helt enkelt inte hunnit bli för försiktiga ännu.

Om man som spelare kan fokusera på sitt eget och laget spel och inte lyssna på vad andra tycker om poängskörd, tabell läge, statistik hit/dit så tror jag att man kommer att kunna se att detta är deras tid att glänsa, att man själv kan påverka sitt och lagets öde. Att ju svårare resan är ju större blir belöningen.

 Fatta mig rätt i det att jag inser att det kommer att krävas mycket av var och en i laget och att man kanske inte trots detta kommer att lyckas och att man inte får ignorera det som ev. inte fungerar i ens spel. Det är inte så jag menar att man ska isolera sig, att göra en struts och begrava huvudet i sanden löser inget.  Hellre då att man inte tittar i tabellen utan ställer sig frågan, på vilket sätt kan jag bidra med mitt spel och mitt sätt att vara för att vi ska nå vårt mål? Om jag som spelare när säsongen är över kan se mig själv i spegeln och säga att jag levererade det jag kunde men vi räckte inte till som lag. Då tror jag att man vara mera tillfreds med sin fotbolls år. Detta oavsett vart i tabellen man hamnar. För då och endast då, när serien är över kan man titta i tabellen.

Sen tippar undertecknad att man (RUIF) kommer att överraska många av oss supportrar genom att ta ett par fina skalper i seriens avslutning, undertecknad tippar att Östersund i matchen hemma mot RUIF kommer att få vittja sitt eget nät efter bollen flera gånger än vad Ruif får. Smaka på den käftsmällen =)


/Micke N

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards