RUIF bloggen

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 15 maj 2013 11:15

Fjärde RUIF-profilen i våran intervjuserie: Catarina Söderlind(Söderqvist)


                                     


Namn: Catarina Söderlind (Söderqvist)
Moderklubb: Remsle UIF
Postion: Mittfältare
Antal säsonger i RUIF: 10
Debuten i RUIF: 1991
Sista matchen: 2004

 

Intervjun

 

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela fotboll när jag var 6 år.


Berätta om din spelarkarriär!
Jag började i kvartersen och fortsatte sedan i RUIF. Jag blev uttagen i Ångermanlands
landskapslag och debuterade i A-laget när jag gick i nian.


Började fotbollsgymnasiet i Borås, därefter spelade jag fotboll med Ope IF i Östersund som jag var med och spelade upp till division 1. Jag spelade också med Bollsta IK i div 1 och ett lag i USA under det tiden som jag arbetade som au-pair i landet.


Hade du några favoritmotståndare?
Vi hade alltid tuffa matcher mot Bollsta samt derby matcherna mot Långsele AIF.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Jag var även duktig i Alpin utförsåkning och tillhörde de bästa i min åldersgrupp. Det var svårt att välja idrott. Jag 
har alltid älskat sport, när jag inte åkte slalom eller spelade fotboll provade jag även på innebandy, friidrott, badminton och basket.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
* Mina tränare i Ope IF hjälpte mig mycket i utvecklingen. 
* Min tränare på fotbollsgymnasiet var också mycket inspirerande och kompetent.


Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Jag är tränare till min dotter Frejas kvarterslag Eldsvalorna.


Följer du dagens upplaga av Remsle UIF?
Ja, jag läser i tidningen och ser i bland matcher på Remslevallen.


Bästa medspelare du spelat med?
Har spelat med många bra spelare, men jag får säga "Syrran" Anna Söderqvist.


Bästa spelare du någonsin spelat mot?
 Malin Swedberg, mötte henne med Bollsta IK när hon spelade med Sundbyberg.


Något speciellt ögonblick i Remsle UIF?
Våra träningsläger på Cypern var helt fantastiska.


Till sommaren finns det planer att åter dra igång en återvändarmatch där ett lag
bestående av f.d RUIF-spelare möter dagens Remsle UIF. Skulle du vara intresserad?
JA!

Av Remsle UIF Bloggen - 15 maj 2013 11:00

Ska göra en kortare sammanfattning hur etapp 1 med att skicka ut förfrågningar till fd Ruif-spelare gått.


Har skickat förfrågan till många - det som gör mig glad är att dom flesta är väldigt positiva.
Kom ihåg alla karriärer är lika intressanta att få berättad. 


Har under etapp 1 skickat ut ca 30-35 förfrågningar om intervjuer. 


Här nedan kan ni se vilka fd Ruif-spelares intervjuer som kommer dyka upp på bloggen under vår/sommaren.
Spelare i fet text är fd Ruif-spelare som redan har fått sin intervju publicerad.

Spelare i fet text röd text är fd Ruif-spelare som har sin intervju färdig men ännu inte fått den publicerad.

Sara Sohlberg
Frida Ribbefors
Hanna Riberfors
Elin Timander
Andréa Dahlqvist
Anna Söderqvist
Lina Wiking
Catarina Söderlind
Isabell Jokiaho
Sara Thyrell
Malin Söderholm
Emelie Eriksson
Sussi Sundelin
Lena Wernblom
Emelie Näsström
Maria Kindberg
Lotta Högberg
Alexandra Perman
Sofia Tingelöf(Karlsson)
Hanna Helge(Sundberg)
Sandra Brorsson(Westin)
Caroline Appelgren
Lena Modin
Elena Johansson
Bibbi Falk


Tack till alla er    
Min förhoppning är att denna listan ska bli mycket längre


Har du fortfarande inte läst mina första intervjuer med Frida Ribbefors och Sussi Sundelin så är det på tider att ni gör det.  Två väldigt intressanta intervjuer!


Frida Ribbefors intervju

http://remsleuif.bloggplatsen.se/2013/04/25/9700456-intervjuserien-fd-ruif-spelare-frida-ribberfors-del-1/
Susanne Sundelins intervju
http://remsleuif.bloggplatsen.se/2013/04/30/9731784-intervjuserien-fd-ruif-spelare-sussi-sundelin-del-2/
Sara Sohlbergs intervju
http://remsleuif.bloggplatsen.se/2013/05/06/9733526-intervjuserien-fd-ruif-spelare-sara-sohlberg-del-3/
Catarina "Cattis Söderlind(Söderqivsts) intervju
http://remsleuif.bloggplatsen.se/2013/05/14/9742788-intervjuserien-fd-ruif-spelare-catarina-soderlind-del-4/




Edit
Varför har inte alla som spelat Ruif blivit tillfrågade om att vara med på intervju?
Det kan finnas flera olika anledningar till varför man inte blivit tillfrågad - det troligaste svaret är att jag inte hittat personerna som spelat i Ruif på facebook. Sen kan det finnas flera personer med lika namn då har jag istället för att skicka en fråga om det verkligen är rätt person valt att avvakta. 


Har du spelat för Remsle UIFs a-lag och är intresserad av en intervju samt kanske återvändarmatch.
Men ännu inte blivit tillfrågad -(kontakta då mig) jag vill vi ska intervjuer med så många fd Ruif-spelare som möjligt.   Har än så länge 8st intervjuer som är färdiga,  det som är roligt att läsa är att ingen intervju är den andra lik på något sätt. 


Finns flera sätt ni kan kontakta mig!


Facebook (skicka meddelande)
Sidor:  *Remsle UIF FF *Ruifs återvändarmatch sommaren 2013
Användare: Live-rapportör Christer
Mail: co_ruif-liverapportor@hotmail.se
Intresse för återvändarmatchen: ruifatervandarmatch@hotmail.se

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards