RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Intervjuserien FD RUIF-spelare: Catarina Söderlind del 4

Av Remsle UIF Bloggen - 15 maj 2013 11:15

Fjärde RUIF-profilen i våran intervjuserie: Catarina Söderlind(Söderqvist)


                                     


Namn: Catarina Söderlind (Söderqvist)
Moderklubb: Remsle UIF
Postion: Mittfältare
Antal säsonger i RUIF: 10
Debuten i RUIF: 1991
Sista matchen: 2004

 

Intervjun

 

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela fotboll när jag var 6 år.


Berätta om din spelarkarriär!
Jag började i kvartersen och fortsatte sedan i RUIF. Jag blev uttagen i Ångermanlands
landskapslag och debuterade i A-laget när jag gick i nian.


Började fotbollsgymnasiet i Borås, därefter spelade jag fotboll med Ope IF i Östersund som jag var med och spelade upp till division 1. Jag spelade också med Bollsta IK i div 1 och ett lag i USA under det tiden som jag arbetade som au-pair i landet.


Hade du några favoritmotståndare?
Vi hade alltid tuffa matcher mot Bollsta samt derby matcherna mot Långsele AIF.


Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Jag var även duktig i Alpin utförsåkning och tillhörde de bästa i min åldersgrupp. Det var svårt att välja idrott. Jag 
har alltid älskat sport, när jag inte åkte slalom eller spelade fotboll provade jag även på innebandy, friidrott, badminton och basket.


Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
* Mina tränare i Ope IF hjälpte mig mycket i utvecklingen. 
* Min tränare på fotbollsgymnasiet var också mycket inspirerande och kompetent.


Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Jag är tränare till min dotter Frejas kvarterslag Eldsvalorna.


Följer du dagens upplaga av Remsle UIF?
Ja, jag läser i tidningen och ser i bland matcher på Remslevallen.


Bästa medspelare du spelat med?
Har spelat med många bra spelare, men jag får säga "Syrran" Anna Söderqvist.


Bästa spelare du någonsin spelat mot?
 Malin Swedberg, mötte henne med Bollsta IK när hon spelade med Sundbyberg.


Något speciellt ögonblick i Remsle UIF?
Våra träningsläger på Cypern var helt fantastiska.


Till sommaren finns det planer att åter dra igång en återvändarmatch där ett lag
bestående av f.d RUIF-spelare möter dagens Remsle UIF. Skulle du vara intresserad?
JA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors                               När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfälta...

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards