RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Intervjuserien FD RUIF-spelare: Sussi Sundelin del 2

Av Remsle UIF Bloggen - 30 april 2013 00:00

Andra RUIF-profilen i våran intervjuserie: Sussi Sundelin
                              
 
Namn: 
Sussi Sundelin
Postion: Målvakt
Moderklubb: Sollefteå GIF
Antal säsonger i A-laget:  7
Debuten i RUIFs a-lag:  1988
Spelade sin sista match i RUIF-tröjan: 1996


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började spela fotboll när jag var runt 11 år.


Hur såg din fotbollskarriär ut?

Jag började i kvartersen här i Sollefteå, sedan blev det Sollefteå GIF:s flicklag och därefter upp i damlaget. Där spelade jag fram tills man lade ner damverksamheten. Efter det spelade jag ett år i Multrå IK innan jag 1982 värvades till Långsele AIF. Långsele hade då tagit klivet upp i allsvenskan som bestod av fyra div 1 serier. Om jag kommer ihåg rätt blev det tyvärr bara en säsong i allsvenskan. I Långsele spelade jag fram till säsongen -88 då värvades jag till Ruif. Där gjorde jag min sista match februari 1996.


Under din karriär hade du någon mardrömmotståndare?
Härnösand.

 

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?
Jag höll inte på med några andra sporter utan det var bara fotboll som gällde.

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
Alla ledare jag har haft och alla jag har spelat med har betytt mycket för mig, för man är ju alltid ett lag som spelar. Jag har svårt att bara lyfta fram någon utan det får i så fall bli en hel bunt tränare: Stefan Skarin och Leif Hallin som jag hade i SGIF, "Pära" Hamren, Nisse Gidlund och B-O Mähler i Långsele också naturligtvis Roger Söderström och Tommy Ledin i Ruif. Alla har betytt mycket, på olika sätt. Sedan finns det också en hel del personer runtomkring lagen som också betytt en hel del förstås.

Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Jag har varit lagledarei Ruif till och med i fjol, först i dottern Linas flicklag i 5 år sedan i A-laget i 2 år. Jag är fortfarande engagerad i Ruif då jag nu för 3:e året sitter med i styrelsen.

Bästa medspelare du spelat med?
Det är svårt att välja ut den bäste spelaren man spelat med för det har varit så otroligt många duktiga spelare. Men två kanske sticker ut lite mer, och det det är från min tid i Långsele med Annika Näsmark och Camilla Andersson.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Jag passar på den frågan.

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?
Jag kommer ärligt talat inte ihåg några speciella fotbollsögonblick från när jag spelade. Däremot kommer jag ihåg allt roligt (och även dråpliga saker) jag har varit med om tillsammans med lagkamraterna. Ett dråpligt minne är när vi kom till match i Umeå en dag för tidigt, haha. Ett annat roligt minne är att vi jobbade jättemycket för att samla in pengar så att vi kunde åka utomlands på träningsläger varje vår. Det har gett otroliga minnen. Vi har varit i Portugal, Jugoslavien och på Cypern.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors                               När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfälta...

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards