RUIF bloggen

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 5 juli 2013 16:45

Så var gruppspelet färdigspelat för samtliga våra Ruif-lag.   3st Ruif-lag av 4st gick till A-slutspel.

A-slutspel     "Åttondelsfinal"
F12    Fredag 5 juli  kl.15.30
Sjetne IL-Remsle UIF 2 4-0

B-slutspel     "Åttondelsfinal"
F12    Fredag 5 juli  kl.14.20
Remsle UIF 1 - Steinkjer FK 1-2

A-slutspel     "Åttondelsfinal"
F13    Fredag 5 juli  kl.11.10
Nätra GIF-Remsle UIF 0-4
"Kvartsfinal"
F13    Fredag 5 juli  kl.15.30
Hommelvik IL - Remsle UIF 0-2
"Semifinal"
F13    Fredag 5 juli  kl.21.00
Remsle UIF - Inderøy IL 1-2

A-slutspel     "Åttondelsfinal"
F14    Fredag 5 juli  kl.12.10
IFK Timrå-Remsle UIF 1-0

Av Remsle UIF Bloggen - 5 juli 2013 13:27

Ruif-profilen nr.12 i våran intervjuserie: Jessica Andersson!

 
Antal säsonger i RUIF: 6 säsonger
Debuten i RUIFs a-lag: 1990
Sista match RUIFs a-lag:  1995


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
Jag började som 8-åring med kvartersen.

 

Berätta om din karriär.
Startade som sagt med kvartersen som 8-åring och sedan vid 10-årsålder började jag spela med RUIF:s flicklag 73/74. Sedan som 16-åring började spela med RUIF:s a-lag som då spelade i division 2. Spelade sedan i a-laget i många säsonger innan jag bytte klubb till Bollsta 1996 som då var i division 1. Det blev 3 säsonger i Bollsta innan jag avslutade min fotbollskarriär 1998 i samband med en knäskada.

Hade du några favoritmotståndare?
Sollefteå GIF var roliga att möta, kul med derbyn.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?

Härnösands SK!

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?

Jag höll på med en del andra sporter också som basket, gymnastik och handboll. Men jag slutade allt eftersom med dem andra idrotterna och till slut var det bara fotbollen kvar eftersom det var roligast.

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?
Bosse Bergkvist och Hasse Lundqvist som jag haft som tränare i flicklaget har varit viktiga eftersom man där fick en bra grund att bygga vidare på. Sedan var det alltid otroligt bra stämning i flicklaget och vi hade väldigt roligt tillsammans och det är mycket tack vare tränarna vi hade där.
I a-laget hade jag Roger Söderström och Tommy Ledin under många år som också betytt oerhört mycket och som lärt mig massor. Där med hjälp av dem fick man fortsätta att utvecklas som spelare

Vad har du för kontakt med fotbollen idag?
Som tränare för dotterns kvarterslag Fjärilarna är det närmaste jag kommer fotbollen idag.

Följer du dagens Remsle UIF någongting?
Nej tyvärr inte senaste matchen jag såg var när dem mötte Umeå IK i cupen.

Bästa medspelare du spelat med?
Kristin Jonsson i RUIF en väldigt målfarlig forward och sedan när jag spelade med Bollsta Ulla-Karin Thelin en riktigt duktig målvakt.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Hanna Ljungberg, Malin Moström och Tina Nordlund en del av dessa spelare mötte jag då dem var unga och spelade i sina moderklubbar men redan då såg man att dem var riktiga talanger och att det skulle bli storspelare av dem.

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?
Finns så oerhört mycket minnen från den tiden så klart. Jag har aldrig varit med om att vinna någon serie på seniornivå så istället får jag nämna alla cuper man varit på med flicklaget och träningsläger med a-laget som alla är minnen för livet.

Vi önskar Jessica lycka till då hon är en av spelarna i återvändarlaget som
ska möta dagens Remsle UIF lördag den 20 juli.

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards