RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Ruif-profil nr.16 i våran intervjuserie: Emma Ribbefors !

Av Remsle UIF Bloggen - 22 juli 2013 11:11

Ruif-profilen nr.16 i våran intervjuserie: Emma Ribbefors!

    


Antal säsonger i RUIF: 3 säsonger
Debuten i RUIFs a-lag: 2007


Intervjun

Hur gammal var du när du började spela fotboll?
6

 

Berätta om din karriär.

Började spela seriespel i Ruif som 11-åring i ett av de två F89-lagen som då fanns, där jag bland annat hade pappa Conny som tränare. När vi skulle börja spela 11-manna två år senare slogs de två lagen ihop till ett och vi spelade tillsammans tills vi var 15 år. Under sista året med 89-laget (2004) spelade jag även matcher med U-laget i div. 4 samt att jag gjorde några matcher med Ruifs 88-lag. Därefter tillhörde jag Ruifs utvecklingslag (som under denna period spelade i div. 3/4) fram till hösten 2007 då jag hade tagit ett stort kliv i min utveckling, vilket resulterade i en efterlängtad plats i a-lagstruppen. Fram tills dess hade jag endast gjort några få träningar och träningsmatcher med a-laget. Jag spelade min sista säsong i Ruif-tröjan 2010, efter den valde jag att lägga skorna på hyllan för att istället satsa på tränaruppdrag som jag hade blivit erbjuden från ÅFF och Ruif.

Mellan 2009-2010 var jag även hjälptränare för ett av Ruifs 95-lag, som jag bland annat fick äran att leda under Storsjöcupen 2009 och Gothia cup 2010. Säsongen 2011 var jag assisterade tränare i Ruifs andralag som då spelade i div. 4. Det kan även ha hänt att jag då var tvungen att hoppa in i en eller två matcher under den säsongen när det var brist på spelare...

Hade du några favoritmotståndare?
Långsele, det var alltid prestigefyllda matcher som var lite extra roliga att spela.


Jag antar att det också fanns något lag som var värsta motståndare?

Frösön

Var det bara fotboll som gällde när du växte upp eller höll du på med några andra idrotter också?

Truppgymnastik (även där var jag tränare i många år).

Spelare/ledare som haft stor betydelse under din fotbollskarriär?

Mina systrar Hanna och Frida har alltid betytt mycket för mig, både på och utanför planen. Vi har alltid stöttat och funnits för varandra vilket har varit en stor trygghet för mig.

Pappa Conny Ribbefors: Fick endast ha han som tränare i de yngre åren men trots detta har hans fotbollskompetens ändå satt sina spår genom alla mina år som fotbollsspelare och tränare. Hans närvaro och de kunskaper som han delat med sig av genom hela mitt

liv har för mig varit otroligt betydelsefulla och ovärderliga!

Conny Uppling: Utvecklades mycket som fotbollsspelare när jag hade Conny på fotbollsgymnasiet samt i Ruif, och det var när han blev tränare som jag fick en chans i a-lagstruppen.

Richard Aarseth: En mycket kompetent och engagerad fotbollstränare som jag hade under min sista säsong.

Peter Olsson: Hade aldrig Peter som tränare i Ruif men han har med sin fotbollskomptens inspirerat mycket mig i min roll som tränare.

Följer du dagens Remsle UIF någongting?
Ja, så gott jag kan!

Bästa medspelare du spelat med?
Frida Ribbefors, Hanna Ribbefors, Sara Sohlberg, Linda Sjödin, Charlotte Andersson för att nämna några.

Bästa spelare du någonsin spelat mot?
Sofia Jakobsson (som flickspelare) och Frida Östberg

Något speciellt ögonblick i RUIF-tröjan?

När vi mötte Umeå IK i Svenska Cupen (2008 och 2009), Dalecarlia cup 2003 och Gothia cup 2004 med 89:orna.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors                               När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfälta...

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards