RUIF bloggen

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 4 december 2013 13:44

Träningen som jag gjorde med er tjejer i måndags på energi 24 var styrketräning med 9 olika stationer för hela kroppen.
Ni gick ihop 2 på varje stationen och jobbade 40 sekunder och vila 20 medan ni roterade. Vi körde ett varv för att få känna på övningarna och sedan vilade vi längre. Sedan körde vi två hela varv utan längre vila :)

Varför jag gjorde denna träning var för att få in så mycket som möjligt i ett styrkepass. Ni fick jobba med styrkan, konditionen och uthålligheten.
Jag tycker personligen att detta är roligare än att gå ut i gymmet och köra några armövningar eller ben.
Ni var jätte duktiga och peppade varandra bra.

Jag hoppas att ni tyckte det var roligt, för på måndag gör jag ett gästinhopp och kör samma sak fast jag kommer byta ut några övningar. :)
Det var också kul att det var så många som deltog.

Bra jobbat brudar!
Vi ses på måndag igen. Tills dess, må så gott!

P.s hörde att det var lite träningsvärk dagen efter :) Been there! :D


Linda Sjödin

 

  

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards