RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Ruif-bloggen tippar sista omgången div 2 mellersta norrland!

Av Remsle UIF Bloggen - 4 oktober 2013 20:23

Torpshammars IF-Frösö IF 2-2
Det tipset baserar jag på Torpshammar är ett starkt hemmalag. Hemma på Torpshammars IP så har båda topplagen Ope IF och Härnösands SK fått åka hem med 0 poäng i bagaget.
Frösö IF kan vid seger och lite flyt från resultat sluta på tredje plats i serien.
Jag har svårt att se Frösö åker till Torpshammar för att plocka med sig 3 poäng hem därför är mitt tips matchen kommer sluta oavgjort.

Brunflo FK-Remsle UIF 0-3
Brunflo FK som redan inför den här matchen är klara för nedflyttning till trean kommande säsong. Laget spelar fysisk fotboll och drar ofta på sig kort! Matchen på hemmaplan för Ruif slutade med en 5-1 seger för det röd/blåa laget. Det var under långa stunder i den matchn mycket high chaparall fotboll. Borde kanske i ärligets namn blivet ett större Ruif-seger sett till det kraftiga spelövertaget som man hade då. Jag tror Ruifs målvakt Malin Bodin håller nollan och förstärker sin säsongsstatistik - inför denna match har hon spelat 15 matcher och endast släppt in 12 mål.

Själevads IK 2-Långsele AIF 1-3
Själevads IK 2 har långt ifrån gjort någon bra säsongen. Dock så har man tagit dom poängen som krävdes för att klara nytt kontrakt. Man är mycket beroende av vilka spelare som man kan få lös från deras div 1 lag. LAIF som har en god chans att fixa tredje platsen ska kunna ta hem tre poäng här. Dessutom jagar ju lagets skyttedrottning Anna Mikaelsson segern i skytteligan. Hon står just nu på 28 mål endast ett mål för HSKs Sanne Pettersson som gjort 27 mål.

Molidens SK-Häggenås SK 2-2
Det är säkert många som höjer på ögonbrynen när dom läser mitt tips på denna matchen.
Mitt tips baserar jag på att Moliden kommer från två riktigt dåliga insatser, 0-0 mot Remsle UIF och senast blev det förlust 2-4 mot Långsele AIF. Tiger-brudarna från Häggenås har gjort en mycket bättre säsong än vad jag förväntade att man skulle göra inför säsongen.
Jag tror Myggan med co kan fixa en pinne i denna matchen.

Ope IF-Härnösands SK 3-2
Så var det äntligen dags för den avslutande matchen för Ope-tjejerna.
Det stora eldprovet kommer att avgöras på Torvallen imorgon kl.15.00
Nu när Ope har serien i sina egna händer, så tror jag endast det är lagets nerver som kan hindra laget från att ta hem seriesegern. Laget har gjort en fantastisk säsong - nu är det bara dags att knyta ihop säcken. HSK är ett stabilt spelande lag - med en målspruta i laget.
Sanne Pettersson som under säsongen gjort hela 27 mål. På bortaplan har laget haft det svårare än man haft det hemma på Högslätten där man är seriens näst bästa hemmalag.
Mitt tips Ope IF får fira imorgonkväll som ett nytt division 1 lag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors                               När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfälta...

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards