RUIF bloggen

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Remsle UIF Bloggen - 4 oktober 2013 21:43

Nu är det endast en match kvar att live-rapportera för Ruif den här säsongen - Brunflo borta sedan är årets säsong slut.
Det har varit en mycket roligt och intressant säsong att få följa Remsle div 2 och div 3 lag seniorer.

Efter morgondagens är färdigspelad så har jag live-rapporterat 37 Ruif-matcher från seriespelet.   Det blev inte riktigt dom 38 matcherna som jag hade som målsättning när säsongen startade.

Men det blev ju absolut betydligt fler än dom 15 matcherna som jag live-rapporterade förra säsongen.

Det har varit en mycket rolig säsong följa från sidan vid varje match,   fått se hur flera talanger som spelat först i U-laget för att sedan spela till sig plats i a-laget. 


____________________________________________________________________________
Tack alla spelare som spelat med a-laget denna säsongen.
Tack Ruifs tränare Lars Sundeqvist som gett mig den informationen som jag bett om.
Tack:  Lagledarna Bibi Öhrnell och Annelie Riis för all hjälp jag fått av er under säsongen.
Tack även Bosse Byström  -  alla är lika viktiga i ett starkt team - tack.
______________________________________________________________________________
U-laget
Där har jag sett alla seriematcher som man har spelat den här säsongen.   Tredje platsen som man till slut fixade var det nog inte många trodde på innan säsongen förrutom dom själva kanske.  En kanonsäsong . sett till att man trots allt var nykomlingar inför säsongen.
Tack alla som under säsongen spelat med u-laget den här säsongen-  Hela 35st  jättekul!  =)
Tack tränarna i u-laget:  Leif Medin och Håkan Norberg  - all hjälp som jag fått under säsongen har varit viktig.
Stort tack Mia Karlsson som under säsongen hjälpt mig med många saker, bl.a hjälpt mig och sett till så jag kunnat göra mitt jobb genom jagat reda spelarförteckningar för motståndar lag som jag behövt till när jag ska rapportera.
Mia har även under flera matcher hjälpt till med fotograferingsjobb -tack för det.
__________________________________________________________________________________
Tack Ruifs styrelse för att jag fått göra allt som jag har önskat att göra.
* Live-rapportering
* Ruif-bloggen
* Ruifs facebook-sida

* Återvändarmatch

() Finns mycket mer,  men det är detta jag anser som viktigaste.
___________________________________________________________________________________
Tack alla som följer uppdateringar som jag gör på Ruifs facebooksida.
Tack alla som under säsongen följt mina live-rapporteringar - samt alla som någon gång läst denna Ruif-bloggen.
Tack även till alla som under säsongen kommit fram till mig och berättat vad ni tyckt om det jobb som jag gör för Ruif.  Det är oerhört roligt få höra att man har gjort något bra.
Det gör att man blir ännu mer taggad för försöka göra det som var bra ännu bättre.
___________________________________________________________________________________
Stort tack även till Sara Sohlberg som hjälpt mig med allt möjligt denna säsongen.
___________________________________________________________________________________
Jättestort tack även till samtliga fd Ruif-spelare som ställt upp på profil-intervjuer.
Tack alla som var med och spelade Ruifs-återvändarmatch 2013!
___________________________________________________________________________________
Jag vill även tacka samtliga motståndarledare som jag haft kontakt med under säsongen.
Som har visat intresse för det arbete som jag gör för våran lokala dam-fotboll.
___________________________________________________________________________________

Jag känner att den "vision"/mål som jag hade när jag började i Ruif är påväg att nås.
Är långt ifrån klar med mina mål - men jag har kommit en bra bit på vägen.
Min vision/mål:  den lokala dam-fotbollen ska få mer uppmarksamhet

___________________________________________________________________________________
Nu håller jag tummarna för Ruif ska göra en bra sista seriematch i matchen mot Brunflo.
___________________________________________________________________________________
Tro inte jag slår mig till ro bara för att säsongen tar slut imorgon.   Har redan börjat planera inför nästa säsong.

Jag kommer till nästa säsong ha nyheter på alla plan som jag jobbar med.
__________________________________________________________________________________
Nästa Ruif-match som kommer live-rapporteras efter morgondagens match är färdigspelad kommer bli från Nyårscupen i slutet av december.
__________________________________________________________________________________
Det blev många tack ;)   men det är så jag känner.  Oerhört tacksam för jag får vara med på resan som Ruif gör.

"Oerhört tacksam jag får chansen att göra det som jag brinner för."

/Live-rapportören Christer
Live-rapportör/Ruif-bloggare/Ruif facebook

Av Remsle UIF Bloggen - 4 oktober 2013 20:40

Div 2 mellersta norrland


(Har även den här säsongen gått igenom en unik statistik)

Jag har gått igenom alla resultat i serien div 2 mellersta norrland. För att denna information ska bli så tydlig som möjligt så ska jag berätta precis hur denna statistik tagits fram.
Kort info vad jag har gjort, resultat i matcherna första halvlek och andra halvlek har jag räknat som två olika matcher. För att på så sätt få fram tabellerna för första halvlek och en tabell för andra halvlek. Kan va lite kul se hur bra man är i halvlekarna.

Ni får resultaten nedan
    

Tabeller

(Har även den här säsongen gått igenom en unik statistik)

Notera det är två olika tabeller, en för resultat från första halvlek och en för resultat i andra halvlek.

Så varje halvlek räknas som en match, på så sätt får vi fram lite kul fakta. Där vi kan se vilken halvlek som man är starkast respektive svagast.


    
Extra roligt det är just seriens bästa lag i första halvlek som möter seriens bästa lag i andra halvlek -
i matchen på lördag.  Remsle UIF - Ope IF   Lördag den 14 september kan bli en riktigt bra match.

Av Remsle UIF Bloggen - 4 oktober 2013 20:23

Torpshammars IF-Frösö IF 2-2
Det tipset baserar jag på Torpshammar är ett starkt hemmalag. Hemma på Torpshammars IP så har båda topplagen Ope IF och Härnösands SK fått åka hem med 0 poäng i bagaget.
Frösö IF kan vid seger och lite flyt från resultat sluta på tredje plats i serien.
Jag har svårt att se Frösö åker till Torpshammar för att plocka med sig 3 poäng hem därför är mitt tips matchen kommer sluta oavgjort.

Brunflo FK-Remsle UIF 0-3
Brunflo FK som redan inför den här matchen är klara för nedflyttning till trean kommande säsong. Laget spelar fysisk fotboll och drar ofta på sig kort! Matchen på hemmaplan för Ruif slutade med en 5-1 seger för det röd/blåa laget. Det var under långa stunder i den matchn mycket high chaparall fotboll. Borde kanske i ärligets namn blivet ett större Ruif-seger sett till det kraftiga spelövertaget som man hade då. Jag tror Ruifs målvakt Malin Bodin håller nollan och förstärker sin säsongsstatistik - inför denna match har hon spelat 15 matcher och endast släppt in 12 mål.

Själevads IK 2-Långsele AIF 1-3
Själevads IK 2 har långt ifrån gjort någon bra säsongen. Dock så har man tagit dom poängen som krävdes för att klara nytt kontrakt. Man är mycket beroende av vilka spelare som man kan få lös från deras div 1 lag. LAIF som har en god chans att fixa tredje platsen ska kunna ta hem tre poäng här. Dessutom jagar ju lagets skyttedrottning Anna Mikaelsson segern i skytteligan. Hon står just nu på 28 mål endast ett mål för HSKs Sanne Pettersson som gjort 27 mål.

Molidens SK-Häggenås SK 2-2
Det är säkert många som höjer på ögonbrynen när dom läser mitt tips på denna matchen.
Mitt tips baserar jag på att Moliden kommer från två riktigt dåliga insatser, 0-0 mot Remsle UIF och senast blev det förlust 2-4 mot Långsele AIF. Tiger-brudarna från Häggenås har gjort en mycket bättre säsong än vad jag förväntade att man skulle göra inför säsongen.
Jag tror Myggan med co kan fixa en pinne i denna matchen.

Ope IF-Härnösands SK 3-2
Så var det äntligen dags för den avslutande matchen för Ope-tjejerna.
Det stora eldprovet kommer att avgöras på Torvallen imorgon kl.15.00
Nu när Ope har serien i sina egna händer, så tror jag endast det är lagets nerver som kan hindra laget från att ta hem seriesegern. Laget har gjort en fantastisk säsong - nu är det bara dags att knyta ihop säcken. HSK är ett stabilt spelande lag - med en målspruta i laget.
Sanne Pettersson som under säsongen gjort hela 27 mål. På bortaplan har laget haft det svårare än man haft det hemma på Högslätten där man är seriens näst bästa hemmalag.
Mitt tips Ope IF får fira imorgonkväll som ett nytt division 1 lag.

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards