RUIF bloggen

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Remsle UIF Bloggen - 1 januari 2012 00:00

Vad kan vi förvänta oss av 2013?
Det kommer bli fantastiska derbyn mot Långsele AIF.   Vi fick redan igår under nyårscupen se hur det kan komma att se ut när det är dags för derbyn i serien.  Jämna och hårda fajter är absolut något som vi kan förvänta oss,  extra skönt att vi fick vinna matchen mot Långsele igår (30/12).  Det blev en försmak av vad vi kan förvänta oss av derbymatcherna i serien. 

Jag hade inte möjlighet att följa nyårscupen på plats,   men jag följde turneringen med största spänning via nätet.
Var nog tur man inte var på plats tyckte man var nog nervös följa utvecklingen på avstånd.  När Långsele AIF tog ledningen kändes det riktigt tungt.  Men när Johanna Norberg satte kvitteringen till 1-1 med 4 minuter kvar var lyckan total.  Extra skönt RUIF fick avgöra på övertid redan efter 1 minut spelad genom Andrea Hildbertzon.  Man behövde aldrig bli riktigt nervös iom det snabba avgörandet.

Att man fick besegra värsta rivalen Långsele AIF var extra skönt och en liten seger i sig.

Finalförlusten mot Fotbollsgymnasiet Örnsköldsvik var inget dåligt resultat.  RUIF Röd hade ändå gjort en jättebra turnering.   Självklart är det inte bra att förlora en match,  men om man kollar på laget som Fotbollsgymnasiet Örnsköldsvik hade så var det flera spelare som spelar med Själevads IKs a-lag, det laget består av talanger födda 1994 till 1996.  Fotbollsgymnasiet Örnsköldsvik hade 21 spelare anmälda kan jämföras med RUIF Röds 13 spelare.  Nyårscupen är en mycket tuff turnering med tätt mellan matcherna,  det blir inte mycket tid över att vila efter match.  Det skulle visa sig att Fotbollsgymnasiet stora trupp blev ett vinnande koncept då man kunde gå runt på mer folk.

_____________________________________________________________________________________________________
Tack för det här året (2012) Remsle UIF.   Att jag fick komma in i föreningen och göra min grej.
När jag först kom in i föreningen så var det live-rapportering från hemmamatcherna som var min uppgift. Sedan kom det fram att klubben kanske borde ha en blogg.  Självklart tänkte jag det kunde nog bli bra tänkte jag,  startade upp en blogg hos sportsblogg det blev ingen succé direkt. Vändningen kom när vi blev tvungna flytta till en ny bloggportal som vändningen kom.  Allting blev mycket bättre när vi hade flyttat över RUIF-Bloggen till bloggplatsen,  redan sju dagar efter vi bytt bloggportal så slog vi besökarrekordet under en dag som än idag står sig som rekord.  7 juli var det 108 unika besök på bloggen vilket är ett bra rekord.   Sedan starten har bloggen haft över 2000 besök!  En klart godkänd siffra.  Men den siffran ska vi slå under 2013,  det tvivlar jag inte en sekund att vi inte kommer att göra.
Nu när vi även finns på facebook.

Och just Facebook fick jag jobba lite extra mycket för att vi skulle komma till.  Det var lite tveksamher till en början.  Men eftersom jag var säker på att det skulle vara något som skulle gynna oss som klubb så hade jag inte svårt att argumentera för att vi borde finnas på facebook.

Till slut så fanns Remsle UIF FF på facebook.  Det har gått mycket bättre med klubbens facebook sida än vad jag hade för förväntningar.   Jag hade som målsättning att vi skulle bli 30st som klickat gilla innan 31 december 2012,  just nu i skrivande stund så är det 43st som gillat Remsle UIF FF på facebook.

Jag hoppas verkligen alla som gillar Remsle UIF kommer gå in och Gilla oss på facebook.    Ju fler som klickat gilla desto fler är det som får reda på vad som händer inom RUIF.   Eftersom det kommer bra information på facebook sidan så rekomenderar jag alla spelare, ledare och supportrar till RUIF att gå in och gilla oss på facebook.

Nu är snart 2012 slut och om jag får önska mig något under 2013 så är det framgång för samtliga Remsle lag som jag önskar mig.  Sen att fler går in och gillar Remsle UIF FF på facebook önskar jag mig också.


Gott nytt år nu alla som läser bloggen.  Nu ser vi fram emot 2013 och när säsongen startar :)

Mvh Christer
Live-rapportör, ansvarig för RUIF-Bloggen, ansvarig för Remsle UIF FF sida på facebook.

Ps. Detta är ett tidsinställt inlägg.


Tidigare månad - Senare månad

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards