RUIF bloggen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Torpshammar-Remsle UIF - 2013-06-20

Av Remsle UIF Bloggen - 21 juni 2013 23:36

Nu har vi väntat länge nog på att jag skriva något om bortamatchen mot Torpshammars IF.

kl.15:00 rullade spelarbussen iväg från Remslevallen med destination Torpshammars IP.

Matstopp i Birsta!
  
Spelarna får här vad som skulle visa sig vara vinnarkäket.
Bra jobbat våra spelare gjorde en utmärkt match.

Torphammars IP
  
Är alltid trevligt besöka nya arenor.  Torphammars IP var en liten lite mysig plats!
Ingen riktig läktare man dock så hade man en digital matchklocka :)  ett plus i kanten.

Matchbilden
   
Strax avspark,  dags för att ta en lagbild.  Ska först tilläga att det inte vanligtvis
är jag som brukar ta lagbilderna.  
Spelarna ställer upp sig för lagbild,  tar lite snabbt lagbilden.
Spelarna utbrister till sin förvåning när jag säger jag som fotograf är klar.

En stund senare efter jag tagit lagbilden kommer Mia Riis och Josse Lindberg utgående från omklädningsrummet.
Neeej tänkte jag - det var ju försent att ta en ny lagbild.  Sorry Mia och Josse att jag missade er.

Matchen
Ruif tar tag i taktpinnen redan direkt från start. 

  
Matchminut 10:  Fanny Karlsson slår en fin boll från högerkanten som hittar
Josefin Gustafsson som säkert kan sätta 1-0 målet till Ruif.
(Var säker jag hade fångat målet på bild, men jag var någon sekund för tidig.)

Resterande delen av halvleken så var det Ruif som var det bättre laget.
Var Torpshammar helt ofarliga?  Ja och nej skulle jag vilja säga,
man saknade inte direkt chanser men man lyckades inte komma någon vart.
Jag tror det var något slags rekord att skjuta över mål - Torpshammar skjöt friskt
men skotten gick mest över Malin Bodins mål eller ibland utanför.

Ruif gick till halvtidsvila med en 1-0 ledning

Andra halvleken
Ruif satte ganska snabbt 2-0 målet genom Josefine Näsholm det hade då endast gått 52 minuter
av matchen.  

(60e minuten) Johanna Byström kommer själv mot Torpshammar målvakten,   Johanna väntade lite
för länge med att göra ett avslut. 

Johanna B skulle dock få revanch relativt snabbt efter sitt missade friläge.  
(65e minuten)  Sätter Johanna B 3-0 till Ruif efter en framspelning av Olivia Moström.
Olivia som för övrigt gjorde sin första serie match för Remsle UIF a-lag.
Hon fick chansen spela med a-laget efter fler lyckade insatser i u-laget.

Tiden som var kvar av matchen efter målet,  såg matchen ut ungefär lika som den gjorde i slutet av första halvleken.  Ruif skapade chanser dock inga direkt målfarliga chanser,  Torpshammar försökte verkligen
dom satsade på få en reducering.  Men dom chanser man hade skjöt man allt som oftast högt över Malin Bodins mål.

Matchen slutade helt rättvist med en 3-0 seger för Ruif.  Alla cred till spelarna som spelade i Ruif dom gjorde en riktigt bra insats.  Jag trodde på förhand att det skulle kunna bli en Ruif-seger!  Man hade ju inför matchen flera tunga avbräck.  Men tjejerna som spelade gjorde verkligen en jättebra insats.

Nu dröjer det en vecka innan nästa seriematch då man man möter Frösö IF.
Det är sista matchen på vår/sommar-omgången sedan väntar några veckors speluppehåll.
31 juli närmare bestämt då serien vänder!

/C 


Ps. kolla gärna in Sundsvall tidningens bildserie från matchen på länken nedan.
http://st.nu/sport/lokalfotboll/1.6005481-vastras-enda-hopp-pa-damsidan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Remsle UIF Bloggen - 1 april 2018 20:30

Första RUIF-profilen i våran intervjuserie: Frida Ribbefors                               När Frida Ribbefors 2011 hängde av sig RUIF-tröjan så kunde hon se tillbaka på flera framgångsrika år i den röd/blåa tröjan.  Frida spelade mest yttermittfälta...

Av Remsle UIF Bloggen - 31 december 2017 11:15


Jag började redan tidigt på året notera plus/minus som jag fått uppleva säsongen med Remsle UIF och Remsle UIF 2!  Plus                      *Johanna Norbergs långskotts mål som innebar 3-2 ledning för Ruif 2.Matchen:  Remsle UIF 2-Härnösands SK 2  m...

Av Remsle UIF Bloggen - 28 oktober 2015 19:45

Grattis Lina Sundelin som söndag den 20 oktober skapade historia!    När Lina ersatte landslagsmeriterade Linda Sembrant i den 62a minuten så var det hennes första match som hon fick hoppa in.   Lina har vid ett flertal tillfällen varit med Tyresö ...

Av Remsle UIF Bloggen - 3 juli 2015 22:32

Remsle UIF F16 spelar just precis i detta nu kvartsfinal i Storsjöcupen 2015Man spelar mot Norska laget Trygg/Lade SK.Ruifs väg till Kvartsfinalen3-0 mot norska Egge IL7-0 mot norska HIL Fevåg / Stjörna 1-0 mot norska Verdal IL = gruppseger i Grupp F...

Av Remsle UIF Bloggen - 18 april 2015 10:34

                                                 

Gilla Remsle UIF på facebook!

Handla på nätet - Stödj RUIF!

Presentation


Välkommen till RUIF-bloggen, här kommer det skrivas regelbundet om våra Remsle-lag. Främst Remsle UIF A och Remsle UIF B.

Remsle UIF matcher

Remsle UIF F17 matcher!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

RUIF bloggens gästbok

Remsle UIF skytteliga

Kontakt


Skapa flashcards